دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۹۳۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تاخیر دولت و دو بانک‌ در پرداخت ۲۵۵۰ میلیارد تومان پول خرید تضمینی گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم تسریع برخی بانک‌ها و دولت در پرداخت سهم خود از خرید تضمینی گندم، گفت: دو بانک ملت و سپه به ترتیب ۱۵۰ و ۴۰۰ میلیارد تومان و دولت ۲ هزار میلیارد تومان سهم خود را پرداخت نکرده اند.

علی قنبری  با اعلام این خبر، افزود: در سال جاری 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود که برای خرید این میزان نیازمند 9 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی خاطرنشان کرد: از این رقم 4 هزار میلیارد تومان توسط دولت ، 3 هزارمیلیارد تومان توسط بانک‌ها و مابقی 2 هزار و 200 میلیارد تومان آن توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران،ادامه داد: براساس مصوبه دولت اصل و فرع(سود) پول آورده بانک‌ها تضمن شده و به آنها بازگشت می‌شود.
خرید تضمینی گندم به 6.5 میلیون تن رسید
وی اظهار داشت:  تا به امروز 6 میلیون و 500 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان به مبلغ 7 هزار و 500 میلیارد تومان خریداری شده که از این رقم 5 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها در پرداخت سهم خود کوتاهی داشته اند، تاکید کرد: از سهم 3 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها، هزار میلیارد تومان مربوط به بانک کشاورزی، 700 میلیارد تومان بانک ملی، 300 میلیارد تومان بانک تجارت و 400 میلیارد تومان بانک سپه و 600 میلیارد تومان بانک ملت است که در میان آنها، بانک‌های کشاورزی، ملی و تجارت به طور کامل سهم خود را پرداخت کرده‌اند.
این مقام مسئول بیان داشت:  بانک سپه از 400 میلیارد سهم پرداختی خود تا به امروز 250 میلیارد تومان و بانک ملت از 600 میلیارد تومان سهم خود 200 میلیارد تومان پرداخت کرده است که برای پرداخت مطالبات کشاورزان لازم است بانک ها و دولت در پرداخت سهم خود تسریع کنند.

وی در پایان اظهارداشت:  از سهم 4 هزار میلیارد تومانی دولت نیز تا به امروز 2 هزار میلیارد تومان پرداخت شده که دولت به دلیل مشکلات مالی 2 هزار میلیارد تومان از مابقی سهم خود را پرداخت نکرده است.

 

تسنیم

(دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴) ۱۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها