دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۹۳۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

دولت زمان مشخصی از سال را برای اعلام گرانی‌‌ها تعیین کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بهتر است دولت با برنامه ریزی‌های لازم یک زمان مشخص را در سال برای اعمال و اعلام گرانی‌ها انتخاب کند و هر دفعه به بهانه های مختلف مجوز گرانی ندهد.

رحیم زارع با اعلام این مطلب افزود :اظهار نظر‌های ناهماهنگ و جسته و گریخته مسئولان در مورد گرانی کالاهای اساسی خود باعث افزایش قیمت و تورم شده و اثرات روانی نامناسبی در جامعه دارد.
وی خاطر نشان کرد: اعلام و تکذیب افزایش قیمت کالاها زمینه سوء استفاده سود جویان را فراهم می‌کند، به همین منظور لازم است که مسئولان دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید اذعان داشت که علاوه بر ضعف در برنامه ریزی‌های اقتصادی در مدیریت زمان نیز دچار مشکل هستیم که این امر باعث وارد آمدن فشار‌های مضاعف اقتصادی به مردم شده است.
وی اظهار داشت: برای اعلام گرانی‌ها بهتر است که دولت با برنامه‌ریزی‌های لازم، یک زمان مشخص در سال را انتخاب کند و هر دفعه به بهانه های مختلف مجوز گرانی ندهد.
زارع تاکید کرد: بحث افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند نان اثرات روانی نامناسبی در جامعه دارد و افزایش آنها باعث افزایش قیمت سایر کالا‌ها می‌شود.

گفتنی است که بنا بر اظهارات محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت اخیرا به دلیل افزایش هزینه‌های تولید کنندگان مجوز افزایش 6 درصدی 18 کالاهای اساسی درصورت موافقت سازمان حمایت صادر شده است، درحالی که سخنگوی دولت از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

 

تسنیم

(دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها