دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۹۳۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

برداشت بیش از 60 هزار تن چای

رییس اتحادیه چایکاران شمال از برداشت بیش از 60 هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: پرداخت نامنظم مطالبات، زندگی چایکاران بی‌بضاعت را مختل کرده است.

ایرج هوسمی ، اظهار کرد: در چین اول برگ سبز چای حدود 32 هزار تن از این محصول از باغات شمال کشور برداشت شد و در چین دوم نیز همین حدود برگ سبز چای برداشت شد. اما پرداخت نامنظم مطالبات به چایکاران زندگی آنها را که نان شب‌شان را هم نسیه می‌خرند، مختل کرده است.

به گفته وی سال گذشته مطالبات و بهای محصول چایکاران منظم‌تر پرداخت می‌شد.

هوسمی با بیان اینکه بارش باران طی هفته اخیر باغات چای را از سوختگی نجات داد، افزود: در شرایطی که کارخانه‌های فرآوری برگ سبز چای در سال جاری مطالبات چایکاران را بابت سال‌های 1392 و 1393 پرداخت کردند تا بتوانند با سازمان چای برای خرید این محصول قرارداد امضا کنند، صحبت از سهم کارخانه‌ها و دولت محلی از اعراب ندارد، چرا که آنها زندگی مرفه خود را دارند و چایکاران در انتظار دریافت بهای محصول‌شان برای گذراندن زندگی هستند.

رییس اتحادیه چایکاران شمال با بیان اینکه چایکاران به استقبال برداشت برگ سبز چای در چین سوم می‌روند، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، امیدواریم امسال حدود 100 هزار تن برگ سبز چای از باغات چای دو استان گیلان و مازندران برداشت شود.

 

اینسا

(دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها