یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۲۳:۴۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۹۳۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصاد ایرانیان برگزار می‌کند؛

فرصت‌های ورود به بازارهای بین‌المللی / بررسی ایران پس از توافق

به گزارش فودنا با توجه به ضرورت ورود به بازارهای جهانی و همچنین شناخت استراتژی‌های ورود به این بازارها، اطلاع از فرصت‌های موجود در این زمینه و مؤلفه‌های تأثیرگذار بر نحوه ورود به بازارهای بین‌المللی می‌تواند گامی مؤثر و مفید در راستای برنامه‌ریزی بلندمدت سازمان ها و شرکت ها باشد.

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصاد ایرانیان، توسعه ارتباطات، افزایش تعاملات بین‌المللی و حذف مرزهای اقتصادی و سیاسی، فضای بازرگانی بین‌المللی را تغییر داده است. در دهه‌های اخیر شرکت‌ها جهت سودآوری بیشتر به دنبال بازارهایی فراتر از بازارهای داخلی بوده‌اند.
در شرایط فعلی اقتصاد جهانی که سیاست‌های باز تجاری و رفع موانع تجاری بین کشورها موجب کمرنگ شدن ابزارهای حمایت‌گرا از صنایع شده است، شرکت‌های مختلف صرفنظر از اندازه و نوع صنعت دریافته‌اند که مشارکت نکردن در بازارهای جهانی نمی‌تواند یک انتخاب صحیح برای طولانی مدت باشد. کما‌ اینکه شرکت‌ها با محدود کردن فعالیت‌ها به مرزهای کشور خود و کاهش قدرت رقابت، در مقابل رقبای خارجی نیز مجالی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی نخواهند نیافت.
طی سالیان گذشته تحریم‌های اعمال شده و همچنین تعرفه‌های گمرکی وضع شده از طرف دولت، با ایجاد بازاری انحصاری برای برخی صنایع، آن‌ها را از رقابت، رشد و رتقای کیفیت دور نگه داشته است. اگرچه شرایط اقتصادی نه چندان با ثبات داخلی و ورود رقبای خارجی به کشور در برخی موارد ، حاشیه سودهای آنها را تحت تأثیر قرار داده است، اما در صورت لغو تحریم‌ها، سرازیر شدن سیل سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی به کشور می‌تواند زنگ خطری برای شرکت‌ها و صنایع مختلف باشد.
فرصت لغو تحریم‌ها و بازگشت اقتصاد کشور به شرایط قبل از اعمال تحریم‌های مالی و اقتصادی علیرغم اینکه می‌تواند بستری مناسب را جهت رشد بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم کند، از طرف دیگر می‌تواند چالش‌های پیش‌بینی نشده‌ای را نیز به همراه داشته باشد.
از این روی، با توجه به احتمال بهبود شرایط اقتصادی و توسعه مبادلات بین‌المللی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی سریعتر جهت ورود هدفمند به بازارهای بین المللی از اهمیت حیاتی برخوردار است. در این راستا شناسایی فرصت‌های ورود به بازارهای جهانی، مزیت‌های رقابتی صنایع مختلف، استراتژی‌های ورود به بازارهای بین‌الملل و عوامل تأثیرگذار بر این استراتژی‌ها قبل از هرگونه اقدامی ضروری به نظر می‌رسد.
بدین منظور تیم تحلیل مؤسسه اقتصاد ایرانیان با بررسی و تحلیل بازارهای بین‌المللی، نتایج مطالعات خود را در قالب یک نشست تخصصی برای مدیران شرکت‌ها و نخبگان صنایع مختلف ارائه می‌کند.
محورهای این نشست عبارتند از:
استراتژی‌های ورود به بازارهای بین‌المللی
مؤلفه‌های تأثیرگذار بر نحوه ورود به بازارهای بین‌المللی
چالش‌ها و فرصت‌های صنایع مختلف

دوره گذار تاریخی از بازارهای داخلی به بازارهای جهانی

نشست فوق با همکاری خانه مدیران، سازمان مدیریت صنعتی سه شنبه مورخ 6 مرداد ماه ساعت 17 الی 19 برگزار می‌شود و علاقه مندان به حضور می توانند با شماره ذیل تماس حاصل فرمایند: 02188611819 (داخلی 114 و 112)
(یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴) ۲۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها