شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۱
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۹۳۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

خوردن چه گیاهانی باعث کاهش وزن می‌شود؟

پزشک و محقق طب اسلامی گفت: کرفس، کاهو، پیاز و سبزیجات از جمله گیاهانی است که خوردن آن‌ها باعث کاهش وزن می‌شود.

مریم نواب‌زاده ، اظهار کرد: یک پیمانه کرفس معادل ۱۲۰ گرم دارای ۱۹ کالری است، اما از زمان آماده کردن، میل کردن، هضم شدن و دفع شدن آن بیشتر از ۱۹ کالری انرژی مصرف می‌شود و به همین دلیل است که به عنوان یک خوراکی با کالری منفی شناخته می‌شود. هرچقدر که فرد کرفس میل کند، هرگز اضافه وزن پیدا نخواهد کرد.

پزشک و محقق طب اسلامی اظهار کرد: کرفس به دلیل خواص قدرتمند دارویی خود بسیار مطرح است. آب کرفس یک داروی ضد التهابی قوی است. یک جزء اصلی فعال کرفس به نام "آپی جنین" خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: آب کرفس برای سلامتی مفید است، اما اگر فرد می‌خواهد احساس سیری بیشتری داشته باشد، کرفس را با چاشنی‌های ساده میل کند.

پزشک و محقق طب اسلامی اضافه کرد: یک پیمانه کاهو حاوی ۸ کالری است، به این معنا که می‌توانید با لذت آن را بجوید و حتی یک گرم نیز اضافه وزن پیدا نکنید. پیاز نیز همانند کاهو است و به ازاء هر پیمانه پیاز ۶۴ کالری به بدن وارد می‌شود و از همه مهمتر اینکه پیاز در میان مواد غذایی جزء ضد سرطان‌ها و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن طبقه‌بندی می‌شود.

وی یادآور شد: تمام سبزیجات سالادی جزء مواد غذایی با کالری منفی هستند که هرچقدر از آنها میل شود، اضافه وزنی برای فرد به دنبال ندارد.

پزشک و محقق طب اسلامی افزود: سس‌های سالاد اغلب مملو از روغن سویای کم ارزش و یا مونو سدیم گلوتامات یک ماده شیمیایی تقویت کننده طعم است و با آسیب‌های مغز و اعصاب و چاقی در ارتباط است.

 

ایسنا

(شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴) ۱۴:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها