شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۹۳۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تحریم نبودن غذا و دارو، دروغ بود

وزیر بهداشت، تاکید کرد:کشورهای قدرتمند ادعا می‌کردند که دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول تحریم نیست ،اما این دروغ آشکار بود.

دکتر سیدحسن هاشمی، صبح امروز در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد سلامت که در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه ایران همواره به عنوان یکی از کشورهای پیشرو و پیشرفته در منطقه محسوب می‌شود، گفت: در منطقه به لحاظ پیوند اعضای بدن در رتبه اول قرار داریم و همچنین برخود لازم می دانم که فرا رسیدن روز پزشک را به پزشکان تبریک بگویم .
وی گفت: همانگونه که دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت ما نیز معتقدیم که پزشک، پرستار و تیم پزشکی به عنوان واسطی بین خدا و بیمار هستند که می‌توانند به فرد زندگی دوباره ببخشند.
وزیر بهداشت با ابراز تشکر از دکتر ظریف، دکتر صالحی، تیم هسته‌ای و همچنین دکتر روحانی اظهار داشت: رئیس جمهور شب و روز بر عهدی که با مردم بسته بودند، پایبند است و پیشرفت‌های حاصل از مذاکرات هسته‌ای می‌تواند آغازی برای پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها و آغاز تاریخی نو برای نسل‌های بعدی باشد.
دکتر هاشمی خطاب به رئیس جمهور گفت: امیدوار بودم که در دور رفت مسابقات هسته‌ای نیز حضور داشتید و دروازه‌بانی و حراست می‌کردید اما می‌دانیم که وظایف شما بسیار سنگین هستند.
وی افزود: اگر گاهی ناملایماتی وجود دارد باید همانند نعمت‌های خدا در برابر کفران آن استوار بود و اطمینان دارم که شما به بزرگی خود از این مشکلات عبور خواهید کرد.
وزیر بهداشت با اشاره به تحمیل تحریم‌ها در حوزه سلامت و به ویژه غذا و دارو از سوی کشورهای قدرتمند افزود: آنها ادعا می‌کردند که دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول تحریم نیست ،اما این دروغ آشکار بود. به عنوان نمونه برای واردات سموم کشاورزی که به منظور تهیه غذا و ارزاق مردم مورد نیاز بود مجبور بودیم نازل‌ترین مواد را وارد کنیم.
وزیر بهداشت گفت: با وجود این که 96 درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و بنده قول می‌دهم که در راستای اقتصاد مقاومتی همچنان بتوانیم میزان واردات را به اندازه 30 درصد کاهش دهیم تا توان بخش داخلی تقویت و زمینه برای عزت و سربلندی ایران فراهم شود.
دکتر هاشمی خطاب به رئیس جمهور افزود: جمع حاضر هیچ کدام عضو رسمی و استخدام رسمی دولت نیستند و با شما همدرد می‌باشند زیرا آنها نیز درد دین، مردم و جامعه را دارند و امیدواریم که تلاش‌های شما موجب سربلندی مردم و کشور و ترویج گفتمان اعتدال که راه نجات تمام ملت‌هاست، باشد.
دکتر هاشمی درخصوص سازمان‌های مردم نهاد و خیرین بخش سلامت یادآور شد: این افراد همواره این شعر را سرلوحه خود دارند که "بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند" و جزء شریف‌ترین انسان‌ها در کشور هستند، چرا که به دردهای مردم و نیازمندی آنها بی‌تفاوت نیستند.
دکتر هاشمی ایجاد و وجود سازمان‌های مردم نهاد را راه نجاتی برای دولت و وزارت بهداشت دانست و گفت: امیدواریم شاهد حضور پررنگ‌تر آنها در کمک به دولت باشیم. همچنین تاکنون 600 سازمان مردم نهاد ملی و 500 سازمان مردم نهاد در حوزه بیماری‌هایی مانند بیماران خاص، روانی و صعب‌العلاج فعالیت دارند که ما نیز این فرصت را مغتنم می‌شماریم.
وی افزود: در گذشته روند ایجاد یک سازمان مردم نهاد گاهی سال‌ها طول می‌کشید و برخی اوقات نیز به سرانجام نمی‌رسید .شاهد گواه من این است که بنده برای دریافت مجوز یک سازمان مردم نهاد بیش از 5 سال تلاش کردم، اما در حال حاضر این دوره زمانی به حداکثر سه ماه رسیده است و در حال حاضر گروه یا سازمانی وجود ندارد که در نوبت دریافت مجوز معطل بماند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه دولت، حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد را در کنار خود مغتنم می‌شمارد ،افزود: تلاش می‌کنیم تا نگاهی را که در سال‌های گذشته در مجموعه وزارت بهداشت وجود داشت و معتقد بود که دولت باید نقش تصدی‌گری داشته باشد را تغییر دهیم و این باور باید در تمام ارکان دولت وجود داشته باشد که مردم تعیین کننده امور و حضور آنها مؤثرتر از ما به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت خواهد بود زیرا از این طریق فرهنگ‌سازی میسر خواهد شد.
(شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها