پنج شنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۹۲۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سازمان جهانی بهداشت نباید اجازه بدهد سلامت مردم تهدید شود

معاون اول رئیس جمهوری، گفت: سازمان جهانی بهداشت نباید اجازه بدهد تحریم های یک جانبه موجب به خطر افتادن سلامت مردم یک کشور گردد.

دکتر اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در جلسه شورای عالی سلامت که با حضور رئیس سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت از اعتبار زیادی نزد مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به رغم محدودیت های سال های اخیر تلاش کرده گام های موثری برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر بردارد و دستاوردهای خوبی نیز در این زمینه داشته است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: ایران همواره سعی داشته که برنامه‌های سلامت و درمان خود را منطبق با الگوهای سازمان جهانی بهداشت تدوین کند که نمونه آن برنامه ریشه کنی فلج اطفال است. البته اقدامات پیشگیرانه ما همچنان در مرزهای شرقی کشور برای جلوگیری از بروز مجدد این بیماری ادامه دارد.

جهانگیری اجرای برنامه بیمه همگانی را یکی از بخش های طرح تحول نظام سلامت در ایران برشمرد و افزود: در این طرح تلاش کرده ایم همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا تمام جمعیت کشور بتوانند از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه گاهی برخی تصمیمات بین المللی فشارهایی را بر کشورها وارد می کند که بر سلامت مردم نیز تاثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: نمونه این فشارها تحریم های بین المللی است که پس از اعمال این تحریم ها در ایران، مردم گاهی برای دسترسی به یک دارو و برخی امکانات درمانی با محدودیت مواجه شدند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت باید این موضوع را بعنوان یک موضوع جدی دنبال کند و اجازه ندهد تحریم های یک جانبه موجب به خطر افتادن سلامت مردم یک کشور گردد.

جهانگیری افزود: البته جمهوری اسلامی ایران با شکل گیری توافق هسته ای با کشورهای ۱+۵ از این تحریم ها عبور خواهد کرد اما این تجربه خوبی خواهد بود تا سازمان جهانی بهداشت در موارد مشابه از ایجاد محدودیت در بخش سلامت و درمان مردم کشورها ممانعت کند.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و امضای این تفاهم نامه کلی میان ایران و سازمان جهانی بهداشت افزود: همه بخش های دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارند برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر همکاری نمایند زیرا حساسیت این موضوع در تمام نظام به خصوص شخص رئیس جمهوری و دستگاه‌های اجرایی روشن است و انجام این کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جهانگیری با اشاره به آمار تلفات ناشی از حوادث و تصادفات جاده‌ای در ایران گفت: طی ۱۰ سال اخیر برنامه‌های وسیعی برای پیشگیری از این تلفات اجرا شده و خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر در این زمینه بوده ایم، ضمن آنکه برنامه ریزی و تلاش برای کاهش بیشر این آمار همچنان در دستور کار ما قرار دارد.

 

مهر

(پنج شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها