سه شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۹۲۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری جشنواره گردشگری زردآلو در بسطام

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از برگزاری چهارمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام خبر داد.

حمیدرضا حسنی اظهارکرد: این جشنواره دو روزه طی دیروز و امروز 30 تیرماه در سالن ورزشی شهید چمران بسطام و با حضور مهمانانی از سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی گفت: جشنواره زردآلو با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر نمونه گردشگری بسطام، اداره میراث فرهنگی شاهرود، فرمانداری شاهرود، بخشداری بسطام، جهاد کشاورزی شاهرود و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه گردشگری منطقه، ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی، آشنایی با خواص درمانی این محصول و ارتقاء کیفیت و توسعه صادرات زردآلو عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بسطام، با نحوه جمع‌آوری و تبدیل زردآلو به سایر مشتقات آشنا می‌شوند، گفت: بسطام یکی از مراکز عمده تولید زردآلو در استان سمنان است و زردآلوی بسطام از نظر ویژگی‌های ظاهری و کیفیت، منحصر به فرد است.

وی تاکید کرد: این محصول در بسطام با سایر ارقام مشابه در کشور تمایز دارد و برخی محصولات فرآوری شده آن از قبیل برگه‌زردآلو، قیسی و ... صادر می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: برپایی نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات و ماشین‌آلات کشاورزی و باغداری از بیست و هفتم تا سی و یکم تیرماه از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

حسنی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری بسطام اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های بسطام، مجموعه تاریخی بسطام است که این مجموعه در دوره‌های قبل از سلجوقی تا قاجار ساخته شده است.

وی ادامه‌داد: گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از این مجموعه تاریخی در حاشیه شرکت در این جشنواره از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه از جمله آبشار تنگه داستان، جنگل‌ابر، جنگل اولنگ، قطری، باغ گردشگری اورس و ... نیز بازدید کنند.

(سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۵:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها