دوشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۹۲۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

تغییر سبک زندگی مردم علت اصلی بروز بیماریهای شایع

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تغذیه مردم نسبت به گذشته بسیار عوض شده و به سمت الگوهای غلط غذایی پیش رفته است.

مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تغذیه‌ی عموم مردم نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.اغلب مردم به غذاهای آماده روی آورده‌اند و کمتر از غذاهای سنتی استفاده می کنند.

وی افزود: اگرچه در گذشته به مقدار زیادی از روغن جامد استفاده می‌شد اما اسید چرب ترانس و نمک موجود در غذاهای امروزه افزایش یافته که در سلامت افراد تاثیرات منفی خواهد داشت.

مهران ولایی عنوان کرد: استفاده مداوم از غذاهای آماده و فست فودی بیماری‌ها را جلو انداخته و قند و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

وی  گفت: با شروع طرح برچسب تابلوی راهنمایی روز کالاهای خوراکی مردم به راحتی می‌توانند از میزان سلامت مواد غذایی مصرفی خود آگاه شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران اذعان کرد: خوردن نوشابه به دلیل داشتن 11 درصد قند و کالری فراوان توصیه نمی شود.افرادی هم هستند که نوشیدن نوشابه به جای آب برای آنها به عادت تبدیل شده، بهتر است این افراد نوشیدنی های دیگری را جایگزین نوشابه کنند.

مهران ولایی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از مواد غذایی که شکر زیادی دارند، می توانند علاوه بر دیابت فرد را دچار آسیب‌های جدی کند.بنابراین مصرف روزانه حلوا و انواع شیرینی‌جات هم می‌تواند خطرناک باشد.
(دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها