سه شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۹۱۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد

واکنش های جهانی به توافق هسته ای ایران با 5+1

طی اعلام توافق هسته ای ایران و 5+1 واکنش های متفاوتی در مجاکع عمومی و شخصیت های مختلف داشته که به مهمترین آن ابراز تاسف نتانیاهو و ابراز امیدواری ترکیه از مهمترین آنهاست

اعلام جمع بندی توافق نهایی میان ایران و 5+1 موجی از واکنش‌ها را در عرصه بین المللی در برداشته است که در این میان صهیونیست‌ها پیشتاز بودند.

* بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه جنگ روانی خود برای ناراضی نشان دادن خودش از توافق گفت: توافق ایران و 5+1 اشتباهی تاریخی است و حالا 5+1 درحال دادن میلیون‌ها دلار جایزه به ایران هستند.

* همچنین موشه یعلون وزیر جنگ صهیونیست‌ها نیز گفته بود که دیگر کسی نمی‌تواند جلوی ایران را در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای بگیرد.

* از سوی دیگر وزیر انرژی ترکیه ترکیه نیز گفته که توافق ایران چشم اندازی خوب برای منطقه درپی خواهد داشت

* بان کی‌مون ضمن استقبال از توافق تاریخی در وین، تصریح کرد: به ایران و 5+1 بابت این توافق تبریک می‌گویم که این آزمونی برای دیپلماسی است. سازمان ملل آمادگی دارد با همه طرف‌ها در راستای اجرای این توافق همکاری کند. دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که این توافق منجر به فهم و همکاری بیشتر در راستای حل مشکلات خاورمیانه باشد.

* البرادعی:گفت‌وگوی مبتی بر اعتماد سازی و احترام متقابل باردیگر ثابت کرد که تنها راه حل بحران‌هاست

* رئیس کمیسون اروپا ضمن استقبال از توافق میان ایران و 5+1 تصریح کرد که این توافق نقطه عطفی در روابط ایران با جامعه جهانی است. متن توافق بسیار محکم است و باید تلاش‌ها خود را برای پرداختن به مسائل حساس در منطقه کنار هم قرار دهیم

درحال تکمیل...
(سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۵:۲۱
شایان
۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
0

این پیروزی بزرگ(توافق هسته ای) ایران و 5+1 را به همه ملت ایران تبریک میگویم.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها