سه شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۹۱۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سود میوه در جیب چه کسانی ...

سخنگوی اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار می‌گوید: قیمت میوه‌های تابستانه به دلیل فساد پذیری بسیار در میدان مرکزی کاهش یافته است، اما این موضوع در میوه فروشی‌های سطح شهر چندان محسوس نیست.

بیژن حاج‌محمدرضا  در مورد وضعیت قیمت انواع میوه تابستانه در بازار بارفروشان پایتخت گفت: معمولا در آخرین ماه فروردین به دلیل دست چین بودن میوه‌ای نوبرانه تابستان از جمله گیلاس و زردآلو قیمت این گونه میوه‌ها بسیار بالا است. اما به مرور با ورود به فصل تابستان و به دلیل گرم بودن هوا نمی‌توان چندان میوه‌های تابستانه را در بازار نگه داشت یا به سردخانه منتقل کرد در نتیجه بارفروشان و کشاورزان ترجیح می‌دهند، میوه را با حداقل قیمت عرضه کنند.

وی در پاسخ به اینکه در مغازه‌های سطح شهر قیمت میوه کاهش چندانی نداشته است، گفت: نمی‌توان زیاده‌خواهی برخی فروشندگان را به پای بالا بودن قیمت واقعی میوه گذاشت، چرا که اکنون قیمت میوه‌های تابستانه از جمله گیلاس، سیب گلاب،‌زردآلو و هلو بین 2800 تا 4000 تومان است که در نهایت با هزینه‌های سر بار در خرده‌فروشی‌های سطح شهر با هزار تا 1500 تومان افزایش قیمت در هر کیلو باید به فروش برسد اما متاسفانه شاهدیم که در برخی نقاط قمیت‌ها بسیار متفاوت‌تر است.

حاج‌محمدرضا همچنین درمورد علت بالا بودن قیمت صیفی‌جاتی از جمله هندوانه گفت: زمانی یک بار 10 تنی هندوانه از جنوبی‌ترین نقطه کشور با هزینه حمل 100 تا 150 هزار تومان به پایتخت می‌رسید، اما اکنون هزینه حمل به یک میلیون و 700 هزار تومان رسیده است، مضاف بر آنکه اکنون هندوانه در سر زمین کیلویی 980 تومان در استان فارس به فروش می‌رسد و کشاورز ادعا می‌کند با هزینه‌هایی همچون کود و آب مواجه است.

 

فارس

(سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها