دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۹۰۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سلامتی مردم را با هیچ گزینه ای معامله نمی کنیم/انتخاب آگاهانه با نشانگرهای تغذیه ای

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه ای به مصرف کننده کمک می کند تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشند.

دکتر هدایت حسینی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سال گذشته فعایت های بسیار خوبی در کاهش سموم باقیمانده انجام دادیم اظهار داشت: این برنامه هم اکنون با جدیت در حال انجام است و نتایج نیز اعلام می شود.
وی گفت: ارتقاء سلامت لبنیات که از سال گذشته شروع شده است نیز از برنامه های جدی و حساس این اداره می باشد که با توجه به حساسیت لبنیات کارشناسان این اداره به طور منظم از شرکت های مربوطه نظارت و گزارشات را اعلام می کنند و با شرکت هایی که کوچکترین تخلفی را داشته باشند برخورد و پرونده ان ها به مراجع قضایی فرستاده می شود.
دکتر حسینی اظهار داشت: ارتباط های موثری را با سازمان های مربوطه دیگر از جمله استاندارد، دامپزشکی و جهاد کشاورزی برقرار کرده ایم که این هدف از این ارتباط ها ارتقای سلامت مواد غذایی و تبادل نظر با سازمان های مرتبط می باشد.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و با هیچ گزینه ای معامله نمی کنیم و اگر متوجه شویم شرکت هایی سوء استفاده کنند و تخلفی  را داشته باشند برخورد جدی با آن ها می شود.
دکتر حسینی در ادامه در مورد نشانگرهای رنگی تغذیه ای نیز بیان داشت: این برنامه مهم در حال انجام است و به تمامی دانشگاه و شرکت های تولید کننده ابلاغ شده است که هدف از این برنامه، افزایش آگاهی مصرف کنندگان و اصلاح الگوی مصرف در ارتقاء سلامت جامعه گام های موثری برداشته شود.
وی در پایان گفت: نشانگرهای رنگی تغذیه ای به مصرف کننده کمک می کند تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی، انتخاب آگاهانه داشته باشند.

(دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها