یکشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۹۰۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ابلاغ افزایش 6 درصدی قیمت‌های مواد غذایی

معاون اجرایی رئیس جمهور در نامه ای به اعضای ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها مجوز افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول را صادر کرد.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران از ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت ۱۸ قلم کالای اساسی تا سقف ۶ درصد از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد و گفت: البته اگر لازم باشد با بررسی و اعمال نظر هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها، بازنگری لازم انجام خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این بخشنامه منطبق با تورم و هزینه های بخش‌های مختلف تولیدی امکان بازنگری دارد و گروهی نیز تحت نام هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها که نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف در آن حضور دارند، ممکن است بازنگری لازم را در برخی کالاها صورت دهند.

وی اظهار داشت: اغلب کالاها بر مبنای عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می شوند اما به هر حال ممکن است هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها که در سازمان حمایت مستقر است، بازنگری در این خصوص انجام دهد.

 

 در این بخشنامه آمده است: «به منظور هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در نظام قیمت گذاری و نظارت بر آن و درراستای ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۱۳۹۴.۰۱.۲۲ و با عنایت به صلاحیت دولت در هماهنگی و اصلاح تصمیمات مراجع قیمت‌گذاری به موجب تبصره(۳) ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۳۷۳ ستاد هدفمند یارانه ها تصویب کرد:

هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول شامل کالاهایی نظیر گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، کره و شیرخام، کودهای اوره، فسفات و پتاس، محصولات لبنی پرمصرف (شیر پنیر ماست)، انواع کالاهای یارانه ای (حسب ضرورت و اعلام کارگروه تنظیم بازار) در سال‌جاری تا سقف ۶ درصد (صرفا براساس سهم هزینه های سوخت و حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و... در قیمت تمام شده کالاها و خدمات) با تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بیش از آن پس از تایید سازمان مذکور (هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها) مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است.»


قیمت‌ جدید انواع نان با افزایش ۶ درصدی

نام کالاقیمت قبلیقیمت جدید
نان سنگک۷۸۰ تومان۸۳۰ تومان
نان بربری۶۵۰ تومان۶۹۰ تومان
نان لواش۲۱۰ تومان۲۲۳ تومان
نان تافتون۳۹۰ تومان۴۱۳ تومان

قیمت جدید انواع روغن نباتی با افزایش ۶ درصدی

نام کالاقیمت قبلیقیمت جدید
روغن ۱۶ کیلویی نیمه جامد۶۵ هزار تومان۶۸هزار و ۹۰۰ تومان
روغن فله تصفیه شده سویا- یک کیلوگرمی۳۷۵۰ تومان۳۹۷۵ تومان
روغن گالن ۲۰ لیتری ۷۹هزار و ۵۰۰ تومان۸۴هزار و ۲۷۰ تومان

قیمت جدید انواع لبنیات با افزایش ۶ درصدی

نام کالاقیمت قبلیقیمت جدید
شیر خام۱۴۴۰ تومان۱۵۲۶ تومان
ماست ۷۵۰ گرمی ۱.۴ درصد چربی(کم‌چرب)۱۶۰۰ تومان۱۷۰۰ تومان
پنیر فتا ۳۰۰ گرمی۳۶۰۰ تومان۳۸۲۰ تومان
شیر پاستوریزه کم چرب۲۲۵۰ تومان۲۳۸۵ تومان

قیمت جدید قند و شکر با افزایش ۶ درصدی

نام کالاقیمت قبلیقیمت جدید
شکر فله۲۴۰۰ تومان۲۵۴۴ تومان
قند فله بازرگانی دولتی۲۱۰۰ تومان۲۲۲۶ تومان

 

(یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها