سه شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۸۹۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

سرازیر شدن بی‌حساب ارز بعد از رفع تحریم‌ها اقتصاد کشور را تهدید می‌کند

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به این که بعد از رفع تحریم ها امکان سرازیر شدن بی حساب ارز به اقتصاد کشور وجود دارد گفت: این تهدید بعد از رفع احتمالی تحریم ها وجود دارد و باعث لطمه به اقتصاد کشور می شود.

مهدی پورقاضی در نشست «شرایط اقتصاد کشور در پسا تحریم» اظهار داشت ورود سرمایه گذاری های خارجی بعد از رفع تحریم ها در اقتصاد کشور اغراق آمیز است زیرا اصولا ساختار اقتصادی ما شرایط پذیرش سرمایه گذار خارجی را ندارد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران خاطر نشان کرد سیستم اقتصادی کشور وضعیت بوروکراتیک دولتی سنگینی را در خود شاهد است به طوری که برای تغییر یک برنامه در مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت باید یک سال زمان گذاشت.
وی با تاکید بر این که برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور نیازمند تغییر در شرایط بوروکراتیک اقتصادی کشور هستیم اظهار داشت: ساختار اقتصادی کشور باید عضو شود تا از دخالتهای دولت در اقتصاد کاسته شود.کنترل دولت بر اقتصاد کشور در شرایطی است که ورود بخش خصوصی به اقتصاد را با شرایط دشواری روبرو کرده است.
پورقاضی با اشاره به این که بعد از رفع تحریم ها امکان سرازیر شدن بی حساب ارز به اقتصاد کشور وجود دارد گفت: این تهدید بعد از رفع احتمالی تحریم ها وجود دارد و باعث لطمه به اقتصاد کشور می شود.
وی افزود: کشورهای خارجی تمایل زیادی به خرید نفت و گاز و مواد پتروشیمی ارزان قیمت ما دارند و افزایش فروش این مواد را نمی توان سرمایه گذاری یا شرایط مناسبی در اقتصاد کشور تلقی کرد. در صورتی که بتوانیم در صنایع تولید کننده کالاهای مصرفی کشور صادرات داشته باشیم این امر آثار مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد دادشت.
وی در پایان گفت: پیش بینی می شود بعد از رفع تحریم ها فروش نفت و گاز ایران در بازارهای جهانی افزایش یافته و میزان صادرات کشور را افزایش دهد اما از طرفی این امر زمینه واردات کالا به کشور را نیز فراهم می کند.

در این نشست برخی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اتاق تهران نسبت به احتمال حضور گسترده شرکت های خصولتی(خصوصی دولتی) در شرایط بعد از تحریم در اقتصاد کشور هشدار دادند.

 

تسنیم

(سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها