دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۸۹۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

افزایش حجم پرونده قاچاق میوه در البرز/ضرورت نظارت بر سردخانه ها

مدیر کل سازمان حکومتی استان البرز با اشاره به افزایش پرونده های قاچاق میوه البرز، اعلام کرد: قاچاق میوه، پرحجم ترین پرونده قاچاق کالا در یک ماهه اخیر است.

علی اکبر مختاری  با اشاره به فراوانی پرونده های قاچاق میوه در یک ماهه گذشته به خصوص از ابتدای تیرماه جاری تا کنون، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه خوبی در این زمینه از سوی سازمان تعزیرات حکومتی و یا نهادهایی مانند نیروی انتظامی انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا نیز به این موضوع  پرداخته شد، گفت: در این کمیسیون درخواست شد تا موارد تخلف قاچاق میوه به پاسگاه ها، کلانتری ها، و یگان های نظامی ابلاغ شود تا نیروی انتظامی در بحث جلوگیری از قاچاق میوه حساسیت و دقت بیشتری اعمال کند.

این مسئول با توضیح اعمال نظارت مناسب و کافی در کشف تخلفات میوه از سوی نیروی انتظامی، افزود: بیشترین تخلفاتی که توسط نیروی انتظامی در حوزه قاچاق میوه کشف شده، با نظارت بر سردخانه ها و میادین میوه و تره بار به دست آمده است.

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز ادامه داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از ابتدای سال ۱۲۴ فقره پرونده تخلف در سازمان بررسی و منتهی به صدور رای شده است مبلغ ۲۲ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۴۳ ریال نیز میزان محکومیتی است که برای متهمان این پرونده ها صادر شده است.

جریمه متخلفان فروش لباس دست دوم سه برابر ارزش تخلف آنهاست

مختاری با بیان اینکه در حوزه قاچاق کلا و ارز ، ۱۵ نفر زندانی شده اند، افزود: در این حوزه  و در سه ماه ابتدایی سال، مرحله دوم طرح پاکسازی به نام طرح «پوشاک تاناکوراها» توسط سازمان تعزیرات حکومتی استان انجام شد مرحله ابتدایی این طرح در سال گذشته اجرایی شده است.

این مسئول با اعلام کشف ۲۵۰ میلیون تومان لباس تاناکورا که به پوشاک دست دوم معروف هستند، افزود: این میزان لباس از ۱۲ واحد صنفی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به انجام طرح پاکسازی لباس های تاناکورا در بازه زمانی چند ساعته گفت: اجرای این عملیات از ساعت ۱۶ بعد از ظهر تا ۲ بامداد روز بعد، به طول انجامید البرز جزو معدود استان هایی است که بازارهای آن از فروش لباس های دست دوم پاکسازی شده است.

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز در پایان گفت: جریمه تعیین شده برای متخلفان فروش لباس های دست دوم بسیار سنگین و سه برابر ارزش تخلفات آنها تعیین شده است لباس های تاناکورایی برای ورود به کشور نیاز به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان دارند، اما این وزارتخانه به هیچ عنوان مجوز ورود لباس های دست دوم به کشور را صادر نمی کند.

 

مهر

(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها