دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۹۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

فراهم شدن زمینه صادرات آبزیان و خرما به روسیه

استاندار بوشهر گفت: زمینه صادرات آبزیان و خرمای این استان به بازار روسیه فراهم می شود.

مصطفی سالاری یکشنبه شب در آیین تجلیل از صنعت گران و معدن کاران افزود: در این ارتباط اتاق بازرگانی بوشهر می تواند اسامی تجاری که آمادگی فعالیت در بازار مواد غذایی روسیه را دارند، جمع آوری کند.

وی اضافه کرد: به همین منظور صحبت های اولیه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه انجام شده است.

سالاری بیان کرد: امیدواریم با محقق شدن این مهم بازرگانان بوشهری بتوانند بخشی از تولیدات استان مانند خرما و آبزیان را در روسیه بازاریابی کنند.

وی در ارتباط با منطقه آزاد بوشهر اظهارکرد: هیچ گونه مانعی تاکنون فراروی ایجاد منطقه آزاد بوشهر ایجاد نشده است.

سالاری اضافه کرد: پس از ارسال لایحه منطقه آزاد بوشهر به مجلس از سوی دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: در همان ابتدا نیز اعلام کردیم تصویب نهایی منطقه آزاد بوشهر مستلزم طی کردن یک سری فرایندهای خاص است.

استاندار بوشهر در ارتباط با مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی این استان گفت: رویکرد دولت همواره برطرف کردن موانع فراروی واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی است.

وی بیان کرد: موانع فراروی واحدهای تولید تنها عوامل بیرونی نیست بلکه برخی از آنها نیز به دلیل مدیریت نادرست دچار اشکال شده اند.

سالاری ادامه داد: چنانچه کسی تمایل به حضور در کارگروه برطرف کردن موانع تولید ندارد حضور آن شخص در کارگروه یاد شده الزامی نیست.

وی افزود: با این وجود برای حل مشکلات واحدهای تولید در این کارگروه آماده وقت گذاری به صورت نامحدود هستیم.

سالاری ادامه داد: بخشیدن جرایم واحدهای تولیدی در حد اختیارات، تخفیف گرفتن مبلغی از سازمان مرکزی مربوطه و استمهال و امهال مجدد بدهی ها بخشی از خدماتی است که می توان در قالب کارگروه حل موانع تولید به آنها ارایه کرد.

وی تاکید کرد: در صورت اجحاف به واحدهای صنعتي توسط محیط زیست به طور قطع از آن واحد صنعتی در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد.

استاندار بوشهر در ارتباط با مشکلات مالیاتی تولید کنندگان مناطق ویژه بیان کرد: این که تولیدکنندگان انتظار بخشش مالیات مناطق ویژه را داشته باشند انتظار بجایی نیست.

وی افزود: بیشترین میزان تسهیل در چارچوب قانون برای واحدهای مشکل دار اعمال خواهد شد و غیر از این شیوه راهی دیگر را پیش روی خود نمی بینیم.

سالاری در ارتباط با آموزش 10 هزار نیروی انسانی متخصص متناسب با حوزه نفت در استان بوشهر اظهارکرد: سرانه آموزشی هر نیرو 36 میلیون ریال پیش بینی شده است.

وی گفت: در مجموع 360 میلیارد ریال اعتبار برای آموزش 10 هزار نیروی انسانی مورد نیاز حوزه صنعت نفت پیش بینی و توافق آن نیز انجام شده است.

سالاری اضافه کرد: اولویت این آموزش های با فارغ التحصیلان رشته های فنی خواهد بود.

استاندار بوشهر بیان کرد: آموزش نیروهای مورد نیاز حوزه های نفت در سه سال اجرا می شود که و هر سال یک سوم از 10 هزار نفر آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: هم اکنون 95 واحد معدنی بالای 81 درصد پیشرفت فیزیکی و 45 واحد معدنی با 61 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی در استان فعال هستند.

سید محمد حسینی محمدی افزود: عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان بوشهر کمبود نقدینگی است.

وی اضافه کرد: ارزش تولیدات صنعتی استان بوشهر در سال 93 شش هزار و 100 میلیارد ریال بوده که پیشی بینی شده این میزان در سال جاری به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با بیان این که 63 درصد واحدهای صنعتی استان بوشهر فعال و نیمه فعال هستند، ادامه داد: 220 واحد معدنی با ظرفیت تولید سالانه 14 میلیون تن در این استان فعالیت دارند.

حسینی محمدی با اشاره به صدور یکهزار و 500 جواز واحدهای صنعتی در استان بوشهر اظهار کرد: در این استان 710 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده که در این واحدها 93 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و 26 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

در این آیین تعدادی از صنعت گران و معدن کاران نمونه استان بوشهر تجلیل شدند.

 

ایرنا

(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها