دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۸۹۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

افتتاح نخستین فروشگاه عرضه محصولات عشایر تهران

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: نخستین فروشگاه عرضه محصولات پروتئینی عشایری شهر تهران در میدان فلسطین، همزمان با عید سعید فطر آغاز بکار می‌کند.

به نقل از روابط عمومی امور عشایر استان تهران، سیروس نصیری روز یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان تهران افزود: برای تکمیل زنجیره تولید محصولات عشایری و برای اینکه محصولات عشایری بطور مستقیم و بدون واسطه از تولید به مصرف برسد، فروشگاه عرضه محصولات عشایری در تهران راه اندازی می شود.
نصیری بیان کرد: قیمت تمام شده محصولات عشایری با قیمت عرضه آنها تناسب و همخوانی ندارد و فروشگاه عرضه محصولات عشایری در شهر تهران به منظور ایجاد تعادل میان قیمت تمام شده با قیمت عرضه محصولات تاسیس و راه اندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با تاسیس این فروشگاه، محصولات عشایری با کیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن فعالیت این فروشگاه موجب رونق فعالیت های تولیدی و اقتصادی خانوارهای عشایری استان تهران می شود.
نصیری خاطرنشان کرد: سه هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می کنند که خدمات موردنیاز این خانوارها از طریق هشت شرکت تعاونی تامین و ارائه می شود.
* 100 خانوار عشایری در شهرستان تهران زندگی می کنند
عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار شهرستان تهران نیز دراین دیدار با بیان اینکه تصور حضور جامعه عشایری در شهر تهران سخت است افزود: حدود 100 خانوار عشایری با 20 هزار دام سبک در شهرستان تهران زندگی می کنند که حضور این عشایر به عنوان یک ظرفیت در حاشیه کلانشهر تهران، یک هنر است.

فرهادی تصریح کرد: عشایر شهرستان تهران در روستای مسکرآباد در جاده خاوران(منطقه 15) سکونت دارند که در حال حاضر در مناطق ییلاقی استان شامل شهرستان های دماوند، شمیرانات و فیروزکوه حضور دارند.

 

فارس

(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها