دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۹۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اعطاء نشان ایمنی و سلامت به ۱۳۵ فرآورده غذایی

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از اعطای نشان ایمنی و سلامت به ۱۳۵ فرآورده در کشور خبر داد.

دکتر منوچهر دادگرنژاد گفت: نشان ایمنی و سلامت، بینش و عملکرد صحیح دستگاه های اجرایی و نظارتی بر محصول و در نتیجه اعتماد مصرف کننده به آن را در پی دارد.

وی ادامه داد: درج نشان ایمنی و سلامت بر روی فرآورده های برتر غذایی، هجمه آگهی های تبلیغاتی را کم اثر نموده، به مردم اجازه انتخاب محصول سالم تر را می دهد. ضمن اینکه منفعت بزرگ دیگر این نشان، رقابت صحیحی است که بین صنایع غذایی و در راستای  تولید محصول ایمن تر ایجاد می  نماید.

دادگرنژاد، برخی معیارهای اعطای نشان ایمنی به صنایع غذایی را عدم دارا بودن مواد افزودنی شیمیایی و همچنین به حداقل رساندن میزان کالری فرآورده از طریق کاهش مصرف کربو هیدرات های ساده، چربی ها و نیز ترکیبات و عوامل خطرساز از قبیل اسیدهای چرب ترانس و اشباع، نمک مصرفی و... برشمرد و اظهار داشت: تا کنون نشان ایمنی و سلامت به ۱۳۵ فرآورده اعطا گردیده است.

وی، دیگر مصداق های دریافت نشان ایمنی و سلامت را بهره مندی محصولات از مواد افزودنی و مواد اولیه طبیعی، تولید بهداشتی و صنعتی فرآورده های سنتی و عاری ساختن فرآوردهای غذایی از سموم قارچی، باقی مانده سموم دفع آفات نباتی و داروهای دامپزشکی، عوامل آلودگی بیولوژیک، هورمون ها و عوامل آلرژن معرفی کرد.

 

مهر

(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها