دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۹۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هدف گذاری تولید سالانه 100 هزار تن میگوی عاری از بیماری

رئیس موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور از هدف گذاری تولید سالانه 100 هزار تن میگوی عاری از بیماری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

 محمد پورکاظمی افزود: براساس هدف گذاری صورت گرفته تولید میگوی عاری از بیماری باید سالانه به 100 هزار تن رسد.

وی تصریح کرد: این میزان تولید با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در امر پرورش میگو به خصوص در جنوب کشور صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به بهره برداری مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری، افزود: در فاز یک این مرکز قرار بود دو هزار جفت مولد تولید شود که هم اکنون این میزان به هشت هزار مولد افزیش یافته است.

وی اضافه کرد: به منظور انجام این پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات موسسه تحقیقات شیلات و چهار میلیارد تومان دیگر نیز از محل اعتبارات معاونت علمی ریاست جمهوی تامین شده است.

این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: بخشی از اعتبارات تخصیص یافته به منظور احداث ساختمانی ویژه این امر در مجاورت پژوهشکده میگوی کشور هزینه شد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور افزود: مرحله دوم این مرکز از پاییز 94 با دعوت از استادان خارج از کشور و تدوین سند ملی آغازمی شود.

به گفته وی به این منظور از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 60 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تاکید کرد: از این پس با کسب دانش تولید میگوی عاری از بیماری های خاص و تولید بچه میگوی های سالم، دیگر از واردات مولد از سایر کشورها بی نیاز خواهیم بود.

پورکاظمی اظهار داشت: برای رسیدن به تولید پایدار داشتن میگوی مقاوم در برابر بیماری که دارای سرعت رشد مناسبی است ضروری است.

وی با اشاره به اینکه با این اقدامات گام موثری در راستای تولید هرچه بیشتر میگوهای سالم و درشت در کشور برداشته خواهد شد، گفت: با تولید بیشتر و در نتیجه آن افزایش صادرات، میزان ارزآوری به کشور و شکوفایی اقتصادی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: در گذشته شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگوی جنوب کشور باعث ورشکسته شدن شرکت های تولیدکننده میگو شده بود اما هم اکنون سالانه بیش از 22 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید می شود که نشان از افزایش دانش تولید میگو دارد.

پورکاظمی با اشاره به اینکه در مرحله دوم اصلاح نژاد میگو، میگوی عاری و مقاوم به بیماری تولید می شود، اظهار داشت: ایران پس از کشورهای آمریکا، چین، تایلند و اندونزی پنجمین کشور دنیا است که دارای مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری است.

رئیس موسسه تحقیات علوم شیلاتی کشور از در اختیار قرار دادن دانش پرورش میگوی عاری از بیماری به پرورش دهندگان بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده صحیح پرورش دهندگان از این دانش ارزشمند زیر نظر کارشناسان مجرب شاهد تولید حجم تولید میگوی زیاد عاری از بیماری باشیم و به هدف تولید سالانه 100 هزار تن میگوی عاری از بیماری دست یابیم.
(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها