دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۸
سرویس : ماشین آلات صنایع غذایی
کد خبر : ۵۸۹۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس ماشین آلات صنایع غذایی

ماشین سازی هادی،چهار نسل تجربه

محمد چلنگری مدیرعامل کارخانه ماشین سازی هادی گفت : تولیدات کارخانه ماشین سازی هادی با توجه به کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب ، قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی بوده و توانسته سهم در خور توجهی در بازارهای منطقه ای ، داخلی و استان مازندران داشته باشد.

 جالب آنکه وقتی برای تهیه گزارش به این واحد تولید رفتم چلنگری عکسی را به من نشان داد که مربوط به 45 سال پیش بود، در آن عکس محمد چلنگری کودک در کنار پدرش در کارگاهی ایستاده بود. حال وی راه پدر را ادامه داد  و این واحد تولید را به جایگاهی در خور توجه رساند.

این واحد تولیدی در سال 2010 جایزه عقاب طلایی کیفیت اروپا را به دست آورد، در هفتمین و نهمین جشنواره تولید ملی، تندیس و لوح سپاس را دریافت کرد، در سال 91 به عنوان تنها واحد نمونه ملی و کشوری در روز ملی گرامیداشت صنعت، معدن و تجارت شناخته شد و در سال 92 حامی حقوق مصرف کنندگان معرفی شد. در سال 93 توانست لوح کارآفرین برتر نمونه استانی  را به خود اختصاص دهد و در همان سال از سوی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان منتخب تنها کارآفرین برتر ملی شناخته شد.

* چهار نسل تجربه

مدیرعامل کارخانه ماشین سازی هادی در گفت و گو با با حرف، بیان  داشت: این واحد سوابق و تجربیات چهار نسل را در دل خود حفظ کرده است و در حال حاضر طراح و تولیدکننده انواع ماشین آلات کشاورزی و صنعتی است. محمد چلنگری افزود: کارخانه ماشین سازی هادی با استفاده از فناوری و تکنولوژی روز و استفاده از متخصصان و مهندسان مجرب از سال 60 کار تولیدی خود را از حالت سنتی به صنعتی ارتقا  داد و در جهت توسعه مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی با خلاقیت و نوآوری و با توجه به نیازهای روز بخش کشاورزی ، طراحی، تولید و به بازار مصرف عرضه کرده است.

وی گفت: کارخانه ماشین سازی هادی از سال 60 تاکنون ماشین آلات زیادی مهمی در بخش کشاورزی تولید کرده است که تا به حال از کشورهای خارجی تامین  می شد.

چلنگری اظهار داشت: فعالیت کارخانه ماشین الات کشاورزی هادی توانست به عنوان رقیب قوی با نمونه های خارجی در بازار مصرف کشور خودنمایی کند و توسعه بازار محصولات این کارخانه از هدر رفت منابع مالی و ارزی این حوزه جلوگیری کرد.

وی افزود: تولیدات کارخانه ماشین سازی هادی با توجه به کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب ، قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی بوده و توانسته سهم در خور توجهی در بازارهای منطقه ای ، داخلی و استانی داشته باشد.

مدیرعامل کارخانه ماشین سازی هادی در برشماری توانمدی های واحد تولیدی اش گفت: یک از توانمندی های دیگر این کارخانه استفاده از ظرفیتهای خالی کارخانه های صنعتی دیگر است که موجب افزایش و حفظ تولید، حفظ اشتغال و تولید بدون کارخانه و سرمایه می شود.

وی صنعت تولید ادوات کشاورزی را استراتژیک  دانست و افزود: اگر همه نوع برنامه ریزی در سطوح مختلف نسبت به افزایش تولید، بهبود فرآیند تولید، کیفیت محصول ، منابع آبی و خاکی،تولید اقتصادی و رقابتی و نظایر آن که از سوی متولیان امر صورت پذیرد اما جایی برای مکانیزاسیون وجود نداشته باشد تکلیف چه خواهد شد؟ مطمئنا شاهد هدر رفت زحمات تمامی موارد بیان شده خواهیم بود.

وی در تعریف مکانیزاسیون بیان داشت:

مکانیزاسیون یعنی استفاده از ماشین آلات کشاورزی در تمامی فرآینده ای مرتبط با این بخش اعم از کاشت، داشت، برداشت، بسته بندی، صنایع تبدیلی و زیرشاخته های هرکدام که پیشینه و قدمت آن به قرون گذشته باز می گردد که بشر اولین بار توانست از صنعت در زندگی خود بهره ببرد.

چلنگری در ادامه افزود: بشر به این اندیشه افتاد که کشاورزی سنتی را با دخالت محصولات صنعتی به کشاورزی صنعتی تبدیل نماید و این اتفاق همچنان در حال رشد است به نحوی که در حال حاضر شرکت های موفق خارجی و برندهای معتبر بین المللی هر روز با بکارگیری روش های علمی درصدد تحقق تولیدات بهتر و کارآمدتر در جهت مدیریت مصرف انرژی، کاستن از میزان ضایعات، افزایش بهره وری و راندمان محصول هستند.

وی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های ارزنده ای در این خصوص صورت پذیرفته و ثمره آن کارخانجات متعددی نظیر کارخانه ادوات کشاورزی هادی است که توانسته پاسخگوی بخش قابل ملاحظه ای از نیاز کشاورزان کشور را تامین کند.

چلنگری در مورد فعالیتش در اتاق بازرگانی مازندران نیز اظهار اشت: همراهی و همکاری مستقیمی با هیئت های تجاری داخلی و خارجی کشور برقرار کرده ایم تا توانمندی های تولید، بازرگانی و صادراتی مازندران در جهت رونق اقتصادی شناسایی شود.

نایب رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران افزود: در جهت شناسایی موانع و رفع مشکلات مسائل مربوط به تولید محصولات کشاورزی حضور مستمری را در جلسات کمیسون کشاورزی اتاق بازرگانی داشته ام.

مشاور هئیت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران ادامه داد: جهت پیشبرد اهداف اتاق بازرگانی مازندران حضور مستمر در جلسات هیئت نمایندگان  و هئیت رئیسه در دستور کار جدی خود قرار داده ام.

گفت و گو: حسین زحمتکش- خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران(فودنا)

 

 
(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها