دوشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۹۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ستاد تسهیل تولید، اولویت استانداری مازندران در حمایت از تولید

به گزارش فودنا، همایش تجلیل از واحدهای تولیدکننده برتر صنعتی و معدنی مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با حضور استاندار برگزار شد.

استاندارمازندران در جمع تولیدکنندگان مازندرانی بیان داشت: تولید و ایجاد اشتغال عبادت است و تولیدکنندگان جهادگرانی هستند که با روحیه جهادی در دفاع از کشور در مقابل جنگ اقتصادی استکبار ایستاده اند.

*ستاد تسهیلات تولید را باید در اولویت قرار دهیم

ربیع فلاح با بیان اینکه باید هرچه در توان داریم به کار گیریم تا مشکلات تولیدکنندگان را به حداقل کاهش دهیم در این خصوص افزود: جهت بررسی مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان ستاد تسهیلات تولید را در استانداری و به تبع در شهرستان ها به ریاست فرمانداران و دبیری رئیس اداره صنعت معدن و تجارت ایجاد کردیم تا بتوانیم برای کاهش مشکلات پیش روی تولیدکنندگان چاره ای بیاندیشیم و تولیدکنندگان بتوانند مشکلات خود را رودرو و بدون واسطه با مسئولان شهرستانی و به تبع استانی در جریان گذارند. وی افزود: باید این ستاد را در شهرستان ها به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران  در انتقاد از عملکرد بانک ها اظهار داشت: بانک ها پول های هزار میلیاردی را به کسانی دادند که الان نه خودشان و نه آن پول ها در کشور  باقی مانده و مدام از تولید  ایراد می گیرند که منابع دریافتی را پرداخت نکرده اند؟ چرا ترو خشک را باهم می سوزانید؟ به کدام تولیدکننده واقعی تسهیلات داده اید که در بازپرداخت آن دچار مشکل شدید جز آنکه با دریافت سودهای زیاد برای آن ها مشکل ایجاد کردید؟

عبدالله مهاجر افزود: بانک مرکزی مدام از حمایت تولید سخن می گوید اما کدام بانک فرامین و تدابیر بانک مرکزی را جدی می گیرد؟ کدام بانک دستورالعمل های بانک مرکزی را در جهت حمایت از تولید اجرا می کند؟

*مازندران رتبه برتر در تملیک واحد های صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: هرگاه بانک ها منابعشان بیش از حد رشد پیدا کند یک نابرابری اجتماعی را در تقابل با جامعه پیدا می کنند و به جای آنکه به دنبال تولید ارزش بروند به سمت طرح های زود بازده حرکت می کنند. محمد پور عمران افزود: زمانیکه تورم حال حاضر کشور 15 درصد است چرا باید سود تسهیلات بالای 20 درصد باشد؟ این غیر منطقی است. وی تصریح کرد: حتی بانک های تخصصی نیز از اصل حمایت از تولید صنعتی و معدنی باز ماندند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در جمع صنعتگران گفت: بانک های استانی می توانند با توجه به دستورالعمل های بانک مرمزی نسبت به سخت گیری های خود تجدید نظر کنند و برای تملیک واحدهای تولیدی عجله نداشته باشند.

وی افزود: بانک های مازندران در حمایت از تولید استان خوب عمل نکردند، در بحث تملک واحد های صنعتی توسط بانک ها، مازندران در رتبه نخست کشور قرار دارد!

رئیس دادگستری مازندران با بیان اینکه با تمام قوا از تولید و تولید کننده حمایت می کند در ادامه گفت: تا زمانیکه در این جایگاه قرار دارم اجازه نمی دهم بانک ها برای صنعت مازندران مشکل ایجاد کنند و به هر نحو ممکن ازچرخه تولید استان حمایت می کنم.

 
(دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها