پنج شنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۹۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
در گفت وگوی فودنا با تولیدکننده جوان

پلیمربافت بابل، محصولی قابل رقابت با نمونه های خارجی

مدیر عامل پلیمربافت بابل در بیان مشکلات پیش روی تولید محصولش بیان کرد: با توجه به اینکه ماده اولیه ما محصولات پلیمری است و این محصولات در بورس کالا عرضه می شود، قادر به خرید عمده به واسطه تعاریف داد و ستد بورس کالا نیستیم، مجبوریم از دلالان و واسطه ها تحت عنوان بازار سیاه ماده اولیه خود را تهیه می کنیم.



وی واحد تولیدی پدرش را به دست گرفت و برای توسعه فعالیت تولیدی کارخانه اکسیرساز شمال ، شرکت پلیمربافت بابل را تاسیس کرد و با مطالعه و تلاش شبانه روزی توانست فعالیت تولیدی یک دهه پدرش را به پویایی در خور توجه برساند. پلیمربافت بابل تولید کننده انواع توری های پلیمری از جنس پلی اتلین و اصلی ترین محصول این واحد تولیدی توری سایه بان است.

شافی در معرفی این محصول بیان داشت: در محیط های گلخانه ای نیاز مبرم به ایجاد سایه برای حفاظت از گل ها و گیاهان و صیفی جات احساس می شود و هم اکنون نیز گلخانه داران از توری سایه بان استفاده می کنند.

وی افزود: در مناطق گرمسیر ایران نور آفتاب موجب ضرر رساندن گل و گیاهان و صیفی جات می شود و موجب شده تا گلخانه داران ضرورت ایجاد سایه برای محصولات خود را به خوبی درک کنند.

شافی تصریح کرد: با توجه به نیاز مناطق گرمسیر در تولیدات گلخانه ای به ایجاد سایه، شرکت پلیمربافت اقدام به تولید توری سایه بان کرده است.وی در برشماری مزایای محصول خود گفت: توانسته ایم سایه بان هایی با درصد های متفاوت بسته به نیاز گلخانه دارها تولید کنیم و قادریم تا  توری سایه بان تا عرض 10 متر را تولید کنیم.وی افزود: پلیمربافت اولین تولیدکننده این محصول در کشور بوده و قابل رقابت با نمونه های اسپانیایی و ایتالیایی است.

شافی با بیان اینکه برای تولید این محصول مطابق با فناورری روز دنیا دو گروه سه نفره را به مدت یک ماه به ترکیه اعزام کرد، اظهار داشت: برای کسب دانش فنی  و همگام شدن با آخرین تغییرات فنی تولید توری سایه بان، دو تیم سه نفره را به ترکیه اعزام کردیم تا بتوانیم دانش فنی تولید این محصول را به دست آوریم.

وی مهم ترین سرمایه واحد تولیدی اش را نیروی انسانی و دانش فنی دانست و افزود: تولید این محصول پشتوانه علمی و تجربه ده ساله دارد لذا به کیفیت محصول خود اطمینان داریم و برای آن دو سال ضمانت قائل شده ایم.مدیرعامل شرکت پلیمربافت بابل افزود: توری سایه بان شرکت پلیمربافت در مقایسه با نمونه های خارجی که در بازار ایران وجود دارند بسیار باکیفیت تر و در بلند مدت بسیار به صرفه تر است.

وی گفت: با توجه به تمام تلاش هایی که برای کسب بازار داخلی کرده ایم اما تا به حال توانستیم 30 درصد از بازار این محصول را به دست آوریم.

شافی اظهار داشت: با توجه به اینکه روی کیفیت تولید تمرکز بیشتری داشته ایم تا بازار داخل را به دست آوریم لذا به غیر از دو محموله صادراتی به کشور ترکیه صادرات مستقیم دیگری نداشته ایم البته محصول ما به صورت غیر مستقیم در بسیاری از بازارهای منطقه و حتی اروپا به فروش رسیده است اما با توجه به تمرکز شرکت روی تولید با کیفیت و کسب سهم حداکثری از بازار داخلی،  صادرات را در اولویت دوم کاری خود قرار داده ایم. و برنامه ای جدی داریم تا در آینده ای نزدیک سهم بیشتری از صادرات داشته باشیم.

* صنعتی که به حمایت از کشاورز پرداخته است

شافی، توری برداشت محصول را دیگر محصول واحد تولید خود معرفی کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه میوه های همچون توت و انجیر ریزش زیادی دارند و جمع آوری آن نیز بسیار سخت و نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد لذا به طراحی و تولید این محصول اقدام کردیم.

شافی در برشماری مزایای این محصول گفت : این محصول موجب کاهش استفاده نیروی انسانی به زیر پنج درصد در هنگام برداشت و جمع آوری محصول و موجب کاهش ضایعات و افزایش برداشت محصول مفید تا 70 درصد می شود.

وی با بیان این اینکه برای معرفی این محصول به مکان های زیادی از کشور سفر کرده است،در این خصوص اظهار داشت: برای معرفی این محصول به سفرهای متعددی رفته ام برای مثال برای برداشت انجیر شیرازی به این شهر و برای توت به مشهد سفر کردم تا کشاورزان را با مزایای این محصول آشنا کنم.

مدیر عامل پلیمربافت بابل در بیان مشکلات پیش روی تولید محصولش بیان کرد: با توجه به اینکه ماده اولیه ما محصولات پلیمری است و این محصولات در بورس کالا عرضه می شود، قادر به خرید عمده به واسطه تعاریف داد و ستد بورس کالا نیستیم، مجبوریم از دلالان و واسطه ها تحت عنوان بازار سیاه ماده اولیه خود را تهیه می کنیم.شافی افزود: جالب اینجاست که قیمت این مواد در این بازار سیاه گاهی دقیقه ای تغییر می کند و ما چاره ای نداریم جز اینکه برای تامین ماده اولیه خود به آن ها مراجعه کنیم.

شافی، توری ضد تگرگ، کیسه توری، حصار توری، توری ضد پرنده، توری باد شکن، توری چمن رول، توری ایمنی، توری خرما و کیسه توری رول از دیگر محصولات شرکت پلیمربافت بابل معرفی کرد.

 گفتگو: حسین زحمتکش- خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران(فودنا)
(پنج شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها