یکشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۹۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

استاندارد تولید مرغ خراسان رضوی در حد اروپا‌ست

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: سالم‌ترین مرغ کشور در استان توسط کشتارگاه‌های مجهز تولید می‌شود.

سیدجعفر حاج مجتهدی  ضمن تکذیب شایعات مبنی بر استفاده از هورمون و افزودنی‌های غیر مجاز در مرغداری‌ها، بیان کرد: تولیدکننده‌های استان نسبت به مرغ تولیدی خود حساس بوده و سازمان جهاد کشاورزی آمادگی کامل دارد تا ادعاهای افراد مبنی بر استفاده از هورمون‌ها را براساس نمونه‌گیری بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه طیور به صورت صنعتی نگهداری می‌شوند، گفت: مرغداران به دلیل حساسیت کار و ریسک سرمایه‌گذاری کلانی که انجام می‌دهند، عملی خلاف واقع انجام نداده و استاندارد تولیدات استان در حد اروپاست.

حاج مجتهدی نشر شایعات در خصوص مرغ و گوشت را باعث افت قیمت و میزان خرید مردم دانست و افزود: افراد مدعی کار تحقیقی انجام نمی‌دهند و دلایل قانع کننده برای حرف‌های خود ندارند.

وی با بیان این که اصلاح نژادی باعث افزایش سرعت رشد می‌شود نه تزریق هورمون، گفت: در دهه 70 میانگین تولید گوشت گاو 17.5 کیلو بود که این میانگین هم اکنون به 34 کیلوگوشت رسیده است، آیا دلیل این افزایش مصرف هورمون است؟

معاون تولیدات دام جهادکشاورزی استان وضعیت بازار مرغ را ثابت دانست و عنوان کرد: در این راستا افزایش قیمت نداشته‌ایم، اما به میزان کمی کاهش قیمت داشتیم، به طوری که هم اکنون قیمت مرغ به کیلویی 5200 تا 5400 رسیده است.

وی در خصوص صادرات نیز اظهار کرد: صادرات در حد شرایط انجام می‌شود، اما با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم.

حاج مجتهدی ضمن تکذیب خبر مبنی بر شیوع آنفلوآنزای طیور، گفت: طبق بررسی‌های سازمان دامپزشکی هیچ نمونه آنفلوآنزا در استان مشاهده نشده و این موضوع تحت نظارت است و مردم توجه داشته باشند که تولیدات بازار توسط سازمان دامپزشکی آزمایش و سپس توزیع می‌شود.

وی با بیان این که قیمت مرغ هم از لحاظ مصرف‌کننده و هم تولیدکننده پایین است، خاطرنشان کرد: این وضعیت برای مرغدار مقرون به صرفه نبوده و ضرر زیادی به آن‌ها متحمل می‌کند که برای کاهش این زیان توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حد امکان خرید انجام می‌شود.

معاون تولیدات دام جهادکشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: سازمان دامپزشکی از لحاظ فنی در مرغداری‌ها نظارت داشته و در تغذیه مرغ‌ها و واکسیناسیون‌ آنها، به موقع عمل می‌کند و خوشبختانه در استان هیچ مشکلی از لحاظ بیماری طیور نداریم.

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها