شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۸۹۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش قیمت شیر،‌دامداران را احیاء می‌کند

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به موافقت دولت با افزایش قیمت شیر، تأکید کرد که وضعیت کنونی دامداران بحرانی است و این افزایش قیمت ممکن است جلوی نابودی این تولید را بگیرد.

محمد سادات ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی و گران شدن و افزایش قیمت نهاده‌های دامی، دامداران به شدت متضرر شدند. به نظر می‌رسد 10 درصدی که دولت تصویب کرده افزایش مناسبی است تا تولیدکننده بتواند به حیات خود ادامه دهد. هر چند در این‌که باید به صلاح و مصلحت مصرف کننده توجه کنیم شکی نیست اما در جایی که تولید کننده دارد نابود می‌شود نمی‌توان از این موضوع مهم صرف‌نظر کرد. یعنی نمی‌توانیم برای حفظ مصلحت، تولیدکننده را از دست بدهیم و برای همیشه از خط تولید خارج کنیم.

این نماینده مجلس بر لزوم اختصاص یارانه به بخش دامداری تاکید کرد و افزود: در شرایطی که دولت توان تأمین و پرداخت یارانه را ندارد این افزایش قیمت می‌تواند کمی از هزینه‌های دامداران را جبران کند.

او با اشاره به وضعیت نامناسب تولیدکنندگان شیر، گفت: اگر آمار بگیریم متوجه می‌شویم که روز به روز از تولیدکننده‌های شیر کاسته می‌شود اما اگر قیمت افزایش پیدا کند این امیدواری وجود دارد که تولید را ادامه بدهند.

سادات ابراهیمی، بر اثرات منفی این اقدام نیز تأکید و عنوان کرد: در نتیجه افزایش قیمت ممکن است مصرف شیر کاهش پیدا کند که این مسأله خطرات و مضرات بهداشتی برای مردم در پی دارد.

او با عنوان پیشنهاد مطرح کرد که مقداری از یارانه سلامت که در اختیار وزارت بهداشت است در این راه صرف شود.

 

ایسنا

(شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها