جمعه / ۱۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۸۸۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

با افزایش مجدد قیمت‌ها به طور قطع با کاهش مصرف سرانه مواجه خواهیم بود

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات مصرف را در جامعه کاهش می‌دهد، گفت: در حال حاضر هرگونه افزایش قیمتی به تولید لطمه می‌زند و ما مخالف این موضوع هستیم.

محمدرضا اسماعیلی  در مورد مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان مبنی بر افزایش قیمت فراورده های لبنی اظهارداشت: کارخانجات صنایع لبنی توان فروش محصولات خود را با قیمت‌های بالاتر ندارند چراکه خریداری در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار کشش ندارد و محصولات را پس می زند، گفت: باید مردم را به افزایش مصرف لبنیات تشویق کرد، ضمن اینکه قرار بوده مصرف سرانه کشور در پایان برنامه پنجم ۱۶۰ لیتر باشد که متاسفانه ما به این هدف نرسیدیم.

اسماعیلی، مصرف سرانه لبنیات در کشور را بسیار پایین تر از هدف معین شده عنوان کرد و اظهارداشت: با افزایش مجدد قیمت‌ها به طور قطع با کاهش مصرف سرانه مواجه خواهیم بود، چراکه قدرت خرید مردم محدود است و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

وی، افزود: مسئولان توجه کنند که بین مصرف لبنیات و سلامت جامعه ارتباط مستقیم وجود دارد و باید مصرف این محصولات را در کشور افزایش داد اما گران کردن فرآورده های لبنی با تضاد دراین امر است.

اسماعیلی تصریح کرد: نمی‌شود که ما مدام قیمت‌ها را افزایش دهیم و مردم هم به خرید خود ادامه دهند، مسلما برخی اقشار در این میان جا می‌مانند و توان خرید ندارند.

وی اضافه کرد: وقتی محصولات لبنی به فروش نرسد و مصرف کننده نباشد کارخانه معنی پیدا نمی کند، در این صورت کل صنعت دچار مشکل می شود و در نهایت دامداران نیز زیان می کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه هرچه مصرف بالاتر رود و عرضه و تقاضا متعادل تر باشد، به نفع تولید خواهد بود، افزود: در شرایط فعلی دامداران زیان می کنند. از سوی دیگر، مردم مصرف خود را کاهش داده اند و کارخانجات هم نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولان در تصیم‌گیری‌های خود، ما را دخالت نمی دهد، تصریح کرد: در حال حاضر هرگونه افزایش قیمتی به تولید لطمه می‌زند و ما مخالف این موضوع هستیم.

وی افزود: ضروری است دولت از این محصولات که با سلامت جامعه در ارتباط هستند، حمایت کند و اگر مسئولان در این زمینه کمکی نکنند باید بیمارستان‌ها را مجهزتر کنند.

 

مهر

(جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۶:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها