جمعه / ۱۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۸۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ساخت سیستم موبایلی برای کنترل از راه دور واحدهای پرورش طیور

یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت سیستم کنترل از راه دور سالن های پرورش پرندگان شد که امکان گزارش گیری توسط اپلیکیشن اندروید و کامپیوتر را به کاربر می دهد.

آکو کشاورزی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کهربا در خصوص «سیستم کنترل صنعتی و اتوماسیون واحدهای صنعتی طیور»، که یکی از محصولات این شرکت است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با استفاده از این سیستم می توان سالن های پرورش پرندگان را از راه دور کنترل و برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه یک سالن پرورش طیور همواره باید پارامترهایی را به صورت ثابت داشته باشد، گفت: دما، رطوبت، گاز موجود در سالن و ... از عواملی هستند که باید در یک سالن همواره تنظیم باشد . استفاده از سیستم کنترل صنعتی در سالن پرندگان ضروری است زیرا در منحنی رشد پرندگان تاثیر بسزایی دارد.

به گفته کشاورزی، با استفاده از سیستم کنترل صنعتی، می توان شرایط  خوب و قابل کنترلی را در سالن های پرورش طیور، ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه  این سامانه امکان هشدار خلل ایجاد شده در دستگاههای تنظیم کننده پارامترهای سالن پرورش طیور را دارد، افزود: به عنوان مثال اگر هیتری در حال خراب شدن باشد، سیستم از طریق پیامک به کاربر هشدار می دهد تا هزینه های غیرمترقبه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به پشتیبانی این سیستم از دو نرم افزار، گفت: این سیستم  امکان گزارش گیری از سالن توسط کاربر را به وسیله نرم افزارهای «اپلیکیشن اندروید و pc» را به صورت کامل فراهم می کند.

کشاورزی با بیان اینکه این محصول، از الگوریتم نوآورانه بر اساس دانش روز ساخته شده است، افرود: سیستم کنترل صنعتی و اتوماسیون واحدهای صنعتی طیور تولید شده می توانند به صورت مستقیم به چاپگر وصل شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مزیت های این سیستم اظهار داشت: بهینه سازی مصرف سوخت، بهبود راندمان تولید گوشت پرندگان با ضریب تبدیل بهتر، کاهش هزینه های غیر مترقبه از مزایای کاربرد سامانه کنترل صنعتی از راه دور به شمار می روند.

وی تجاری سازی شدن و در سکوی صادرات قرار گرفتن این سیستم را مهم دانست و افزود: اکنون سیستم کنترل سالن های پرورش طیور به کشور عراق صادر شده است و بنا داریم که به کشورهای دیگری از جمله گرجستان نیز صادر کنیم.

به گزارش مهر، سیستم کنترل صنعتی و اتوماسیون واحدهای صنعتی طیور، برای اولین بار در کشور توسط این شرکت ثبت اختراع شده است از این رو، الگو و مرجع طراحی سیستم های اتوماسیون تولید شده در داخل کشور به شمار می رود. بر اساس نتایج  و مستندات جشنواره های و داوری های علمی می توان به این برداشت رسید که این سیستم با دارا بودن ۱۸ نوآوری ثبت شده، در این عرصه پیشگام بوده است.

 

مهر

(جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۶:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها