جمعه / ۱۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۸۸۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

"شیر" نباید در ماه رمضان گران شود

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت :وقتی مواد اولیه گران شود شیر هم خود به خود گران می‌شود. اگر بخواهیم قیمت شیر را کنترل کنیم باید مواد اولیه تولید را در اختیار دامداران قرار دهیم. اگر مواد اولیه گران باشد و بعد بخواهیم بر قیمت نظارت کنیم مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید.

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به موافقت دولت با افزایش قیمت شیر، تأکید کرد که قیمت شیر نباید در ماه رمضان افزایش پیدا کند.

هدایت‌الله میرمرادزهی ، عنوان کرد: تولیدکنندگان از این گلایه دارند که قیمت تمام شده شیر هزینه‌های آنها را نمی‌پوشاند. از طرف دیگر باید طوری قیمت را تعیین کنیم که مصرف کننده هم توان خرید داشته باشد. از سوی دیگر باید نیاز اولیه تولید دامداران را تهیه کنیم تا قیمت شیر افزایش پیدا نکند.

او تأکید کرد که این موضوع مسأله‌ای سه جانبه است و افزود: زمانی قرار شد به مردم یارانه‌ بدهند و قرار شد بسته‌های حمایتی را نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا در چنین مواقعی قیمت را بالا نکشند اما متأسفانه قیمت نهاده‌های دامداری با قیمت آزاد در اختیار دامداران قرار گرفته شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی مواد اولیه گران شود شیر هم خود به خود گران می‌شود. اگر بخواهیم قیمت شیر را کنترل کنیم باید مواد اولیه تولید را در اختیار دامداران قرار دهیم. اگر مواد اولیه گران باشد و بعد بخواهیم بر قیمت نظارت کنیم مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید.

میرمرادزهی تصریح کرد: نظر ما این است که قیمت طوری تعیین شود که فشاری به مردم نیاید. به هر حال خانواده‌هایی وجود دارند که دستشان تنگ است و افزایش قیمت به آنها فشار می‌آورد.

او همچنین گفت: در ماه رمضان نباید قیمت‌ها را افزایش دهند. در همه کشورهای دنیا قیمت‌ها را مناسب‌ترمی‌کنند. در حال حاضر هم اتفاقی نیفتاده که قیمت شیر بالا برود. اگر بخواهیم این مشکل را به صورت جدی حل کنیم و قیمت‌ها کمتر شود مواد اولیه باید ارزان به دست تولید کننده برسد.

 

ایسنا

(جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۵:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها