چهارشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۸۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مرغ در مازندران بارگیری نمی‌شود

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور، اوضاع این صنعت را نامطلوب عنوان کرد و گفت: هم‌‌اکنون در مازندران مرغ بارگیری نمی‌شود.

محمد یوسفی با بیان اینکه صادرات مرغ و تخم‌مرغ به کشور افغانستان در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهارداشت: صادرات به عراق همچنان محدود است.

 وی اظهار امیدواری کرد: صادرات مرغ ایرانی به عراق در آینده‌ای نزدیک از سر گرفته شود، ضمن اینکه در حال حاضر بازار مرغ در شرایط نامطلوبی به سر می‌‌برد.

یوسفی با بیان اینکه روز گذشته قیمت مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن به ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان رسید، گفت: همچنین مرغ زنده به صورت مدت‌دار ۳۷۰۰ تومان و نقدی بین ۳۴۰۰ تا ۳۴۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

وی اظهارداشت: پیش‌‌بینی ما این است که اوضاع تا مهرماه به همین شکل باقی بماند و هیچ راه‌حلی جز کاهش تولید وجود ندارد، ضمن اینکه قیمت جوجه نیز با افت زیادی همراه بوده است.

این مقام مسئول، وضعیت تولیدکنندگان مازندرانی را بسیار نامطلوب عنوان کرد و افزود: در مازندران مرغ بارگیری نمی‌شود. کسانی که مرغ زنده از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند، هرطور دوست دارند زورگویی می‌کنند و مرغ‌داران به شدت گرفتار هستند.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر فشار روی شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ مازاد بسیار زیاد است، تصریح کرد: مگر شرکت پشتیبانی چقدر توان خرید دارد؟ به اعتقاد بنده شرکت باید خود را از این ماجرا کنار بکشد و حتی یک عدد مرغ هم خریداری نکند.

وی، میزان خرید شرکت پشتیبانی امور دام را بسیار زیاد عنوان  و اضافه کرد: خرید مرغ مازاد توسط شرکت زمانی برای صنعت تاثیرگذار و مفید است که قیمت مرغ زنده در بازار کمتر از ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان نباشد اما وقتی که شرکت پشتیبانی محصول مازاد را جمع‌آوری می کند و از آن طرف مرغ‌دار مرغ زنده را ۳۵۰۰ تومان می‌فروشد، بنابراین این اقدام موثر نیست.

 

مهر

(چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۴:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها