چهارشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۸۸۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش قیمت مواد لبنی به ضرر مردم و دامداران و به سود تولیدکننده

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مواد لبنی اعلام کرد این اتفاق تنها به سود تولیدکنندگان بوده و به ضرر مصرف کنندگان و دامداران است.

غلامرضا نوری قزلجه  با اشاره به اظهارات وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص افزایش 10 درصدی قیمت مواد لبنی اظهار داشت: پیش از این قرار بود تولیدکنندگان به شرط آنکه اگر شیر را بصورت مستقیم از دامداران با قیمت مصوب 1440 تومان خریداری کنند، قیمت محصولات خود را افزایش دهند که این اتفاق نیفتاد و تولیدکنندگان باهمان قیمت پیشنهادی خود از دامداران شیر خریدند و قیمت محصولات خود را بالا بردند.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به رغم این موضوع به تازگی ازسوی وزارت صنعت اعلام شد تولیدکنندگان می توانند دوباره بصورت مشروط، شیر را از دامداران خریداری کنند و قیمت محصولات خود را افزایش دهند که مطمئنا این بار نیز دامداران و مصرف کنندگان متضرر خواهند شد و سود حاصله فقط و فقط به جیب تولیدکنندگان می رود.
وی این موضوع را امتیازدهی به تولیدکنندگانی خواند که پیش ازاین در این آزمون مردود شده اند و ادامه داد: این امتیاز فقط و فقط به سود تولیدکنندگانمواد لبنی است و به هیچ عنوان توجیه منطقی ندارد. متاسفانه دامداران همچنان در حال ورشکستگی هستند. افزایش قیمت مواد لبنی با این شرایط حق و حقوق دامداران راتضییع خواهد کرد و دوباره باعث نارضایتی و فشار بیشتر بر دوش مصرف کنندگان می شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس این توجیه را که افزایش قیمت ها به حمایت از تولید و تولیدکننده مربوط می شود رد کرد و گفت: مطمئنا تنها عده معدودی از این گرانی و نارضایتی سود می برند و در نهایت دود این کار  به چشم مردمو دامداران می رود.
نوری قزلجه با اشاره به متولی این وضعیت نامطلوب اظهار داشت: بخشی از این موضع بر عهده وزارت صنعت است اما بخش اعظمی از این مساله به وزارت جهاد کشاورزی و اجرای درست و صحیح طرح انتزاع بر می گردد که متاسفانه مدتهاست وزارت جهاد در اجرای آن ناکام مانده است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت و به گفته وزیر صنعت، دولت علاقه مند به حمایت از خانوارها برای افزایش مصرف شیر و محصولات لبنی است و به همین دلیل، تلاش می کند تا قیمت به نوعی تعیین شود که مردم دسترسی بهتری به این محصولات سلامت محور داشته باشند. به موازات آن در سال گذشته در ستاد تنظیم بازار مصوب شد قیمت شیر از ۱۳۰۰ به ۱۴۴۰ تومان برسد که دولت با آن موافق نبود، اما هم اکنون در ستاد تنظیم بازار پیشنهادی مطرح است که ۳ قلم محصول لبنی شامل شیر، پنیر و لبنیات بتواند افزایش ۱۰ درصدی قیمت را تجربه کند، چرا که دولت نمی‌تواند به تولید یارانه بدهد.

 

 

(چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها