سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۸۸۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

جزئیات واردات خودرو، برنج و گندم در فصل بهار

گمرک ایران جزئیات واردات خودرو، برنج، گندم، ذرت دامی و کنجاله سویا طی سه ماهه ابتدای امسال را اعلام کرد.

 براساس جدیدترین آمارهای گمرک در سه ماه ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۵۵۵ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۲۴۵ میلیون و ۷۸۷ هزار دلار وارد کشور شده و ارزش یورویی این میزان واردات ۲۲۱ میلیون و ۸۱۷ هزار یورو بوده است.

این در حالی است که تعداد خودروهای وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ هزار و ۴۶۴ دستگاه به ارزش بیش از ۴۵۸ میلیون و ۲۱۱ هزار دلار و به ارزش یورویی ۳۳۴ میلیون و ۶۵۶ هزار یورو بوده است.

بر همین اساس در سه ماهه ابتدای امسال از نظر تعداد با کاهش ۵۱ دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم و  واردات خودرو در این مدت بیش از ۴۶ درصد از نظر تعداد و ۴۸ درصد از نظر ارزش کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که در خردادماه امسال ۷ هزار و ۵۷۷ دستگاه خودرو به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار از طریق گمرکات وارد کشور شده است.

در سه ماهه نخست امسال ذرت دامی به عنوان یکی از اقلام عمده وارداتی به میزان یک میلیون و ۴۸۹ هزار تن به ارزش ۳۵۶ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۳.۹۲ درصد و ۳.۰۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین برنج به میزان ۲۳۵ هزار تن به ارزش ۲۴۳ میلیون دلار، دانه گندم بجز گندم دامی به میزان ۷۳۸ هزارتن به ارزش ۲۱۴ میلیون دلار و کنجاله سویا به میزان ۴۴۰ هزارتن به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار به ترتیب کالاهای بعدی پس از درت دامی را در واردات به خود در سه ماه ابتدای امسال به خود اختصاص داده اند.

 

مهر

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۶:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها