سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۸
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۸۸۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

تنظیم بازار عرضه و تقاضای برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: خرید، ورود و توزیع برنج از سوی بخش خصوصی با سیاست‎های داخلی مغایرت دارد.

محمدتقی توکلی  اظهار کرد: تولید برنج در کشور 2 میلیون تن در سال است و این در حالیست که میزان مصرف 2.4 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه تنها در شرایطی برنج باید وارد شود که با کمبود مواجه باشیم، افزود: نباید در هنگام برداشت برنج داخلی اقدام به واردات برنج شود چراکه بازار را اشباع می‎کند و قیمت تولید داخلی کاهش و در نهایت کشاورزی متضرر می‎شود.

توکلی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید به‎گونه‎ای بازار را تنظیم کند که عرضه و تقاضا به‎هم نخورد، تصریح کرد: همیشه باید برنج به اندازه نیاز مردم باشد که این وضعیت در کشور ما روی برنامه نیست و متاسفانه خرید برنج و واردات آن زمانی انجام می‌شود که یا فصل برداشت است و یا انبارها پر هستند و این امر منجر به خسارت کشاورز می‎شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تاکید بر اینکه این عدم هماهنگی نشان می‎دهد که تنظیم بازار درست انجام نمی‎شود، گفت: برنج را بخش خصوصی وارد می‎کند که متاسفانه خرید، ورود و توزیع این محصول از سوی بخش خصوصی با سیاست‎های داخلی مغایرت دارد و وضعیت قیمت برنج را در نوسان قرار می‎دهد به‎گونه‎ای که در یک بازه زمانی، با عرضه کم قیمت بالا می‌رود و با عرضه بالا قیمت کاهش می‎یابد که باید این مهم مدیریت شود.

 

ایسنا

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها