سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۸۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

پنج سال مدیریت برای خروج از بحران آب

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی معتقد است اگر در پنج سال آینده بتوانیم میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و مصارف خانگی مدیریت کنیم می توانیم از بحران آب خارج شویم.

کاوه زرگران درباره هدر رفتن و مصرف بالای آب در بخش‌ کشاورزی و همچنین مصارف خانگی گفت: وضعیت آب کشور با شرایط بحرانی روبرو است. کمیسیون کشاورزی صرفا جایگاه مشورتی دارد که می‌تواند زنگ خطرها را در این بخش مطرح کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در بخش میزان برداشت‌ها بسیار بیشتر از مقداری بوده که باید صورت می گرفته و میزان سطح آبی در تمام نقط کشور به میزان قابل توجهی پایین رفته، این موضوع نشانگر شرایط بحرانی است.

به اعتقاد زرگران اگر در پنج سال آینده بتوانیم میزان مصرف در بخش کشاورزی و مصارف خانگی مدیریت کنیم می توانیم از بحران آب خارج شویم درغیر این صورت درگیر بحران جدی‌تر می‌شویم.

رییس کمیسیون کشاورزی،آب و صنایع غذایی افزود: شرایط کم آبی‌مان به حدی رسیده است که باید اقدامات بنیادی انجام دهیم تا مصرف آب را کنترل کنیم. به همه افرادی که در حوزه های مختلف مصرف آب دارند باید توصیه شود و فرهنگ سازی مصرف کمتر آب در خانواده ها ایجاد شود و برای ساختارهای صنعتی و کشاورزی باید الگو تعریف شود تا مصرف آب آن‌ها مدیریت شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به محورهای مورد بحث در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: در جلسه اول به همفکری و تعیین نقشه راه چهار ساله و دستور جلسات سال اول پرداخته ایم. اما ساختار کمیسیون تشکیل شده است و با توجه به آیین نامه جدید، برای تعامل بیشتر اتاق با تشکل‌ها قرار است تعدادی از تشکل‌های کشاورزی به کمیسیون به عنوان عضو اصلی و دارای حق رای اضافه شوند.

وی اظهار کرد: با تمام تشکل های ذی نفع و واحدهای مجاز کشاورزی مکاتبه کرده‌ایم و از آن‌ها خواستیم مهمترین مسائل و مشکلاتی که در کارشان وجود دارد را به صورت مکتوب به کمیسیون اعلام کنند تا در جلسه بعدی اهم موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها