سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۸۸۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

اعلام گزارش تخلف مجموعه‌ای از دستگاه‌ها در قاچاق میوه

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واردات میوه‌ با وجود ممنوعیت را به دلیل تخلف و تخطی مجموعه‌ای از دستگاه‌ها عنوان و اعلام کرد: گزارشات مربوطه در حال جمع آوری است و تا چند روز آینده منتشر می‌شود.

حبیب‌الله حقیقی ، اظهار کرد: ورود میوه‌های قاچاق از طریق مرزها و توسط افرادی به اصطلاح پیله‌ور صورت می‌گیرد ولی موضوع مهم این است که این افراد، پیله‌ور واقعی نیستند بلکه با سوءاستفاده از این عنوان و بدون رعایت قوانین و ضوابط مربوطه در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به اسم پیله‌وری به کام دیگری!

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه قاچاق به اسم پیله‌ور ولی به کام دیگری انجام می‌شود، گفت: در رابطه با این موضوع می‌توان گفت که تخلف و تخطی مجموعه ای از دستگاه‌ها به این امر دامن می‌زند و گزارشات مرتبط در حال جمع‌آوری است و به زودی اعلام می‌شود.

حقیقی درعین حال بیان کرد: روی پیله‌وری حداقل نظارت و کنترل قانونی لازم صورت گیرد ولی پیله‌وری فقط در حد عنوان باقی مانده و بدون اینکه حداقل قوانین و ضوابط مربوط به آن رعایت شود.

به گزارش ایسنا، به رغم هشدار مسئولان وزارت کشاورزی نسبت به مصرف میوه‌های خارجی که واردات‌شان ممنوع است و به صورت قاچاق وارد می‌شوند، بازار میوه و تره‌بار پایتخت مملو از میوه‌هایی است با شکل‌ها و قیمت‌های عجیب و غریب که به گفته رییس سازمان حفظ نباتات، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به استانداران مناطق مرزی کشور، خواستار جلوگیری از واردات هرگونه میوه و محصول کشاورزی شده است. همچنین با توجه به جلسات متعددی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کردیم امیدواریم دیگر شاهد واردات غیرقانونی میوه به کشور نباشیم.

به گفته باغستانی میبدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت جدی باید پیگیر این مساله باشد و از ورود هرگونه محموله مرتبط با محصولات کشاورزی به کشور جلوگیری کند، چراکه اگر این محصولات از طریقی غیر از گمرک به کشور وارد شوند، قرنطینه‌ای در آنجا نیست و سلامت آن میوه نیز مورد ابهام است و می‌تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها