سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۴
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۵۸۸۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

ساماندهی زنجیره تامین و عرضه شیر خشک‌های متابولیک رژیمی

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: اجرای پروژه ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیر خشک‌های متابولیک رژیمی برای نخستین بار در سازمان غذا و دارو در حال انجام و برای بیماران بسیار موثر است.

دکتر امیرحسین جمشیدی، با بیان اینکه درخواست تولید فرآورده‌های طبیعی رو به افزایش است، اظهار داشت: تعداد داروهای موجود در فهرست سیر صعودی داشته است و 309 قلم گیاه دارویی در فهرست ما بوده که رتبه اول مربوط به گیاه رازیانه است.

وی گفت: تعداد شرکت‌های تولید کننده فراورده‌های طبیعی 93 شرکت و تولید کننده فرآورده‌های سنتی 81 شرکت است که فعالیت‌های بسیار خوبی را در سراسر کشور دارند. فرآورده‌های طب سنتی سیر صعودی بسیار خوبی داشته است و توانسته‌ایم داروهای طب سنتی را که سال‌هاست بسیاری از کشورهای پیشرفته از آن ها استفاده می‌کنند، ثبت کنیم.

مدیر کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: کمیته فنی مکمل و شیر خشک نیز در این اداره تشکیل شده است و با توجه به اینکه این موضوع حساسیت دارد، برنامه‌های ویژه‌ای در این اداره طراحی شده است.

جمشیدی گفت: سیاست گذاری‌های جدیدی را در این اداره برای رونق و گسترش فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، تدوین برنامه‌ای برای جلوگیری از قاچاق در این حوزه، تدوین برنامه نظارت بر کیفیت و سلامت این فرآورد‌ها و ... از مهم‌ترین برنامه‌ها در این حوزه است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان اظهار کرد: اجرای پروژه ساماندهی زنجیره تامین، توزیع و عرضه شیرخشک‌های متابولیک رژیمی که برای اولین بار در سازمان غذا و دارو در حال انجام است و برای بیماران بسیار موثر است.

 

ایسنا

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها