سه شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۸۷۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

واگذاری‌ها در دو دولت قبل به بخش خصوصی نبوده است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اعتماد دولت به بخش خصوصی گفت: در دو دولت قبلی واگذاری‌ها به بخش غیرخصوصی انجام گرفته است.

محسن جلال‌پور امروز - سه‌شنبه - در مراسم روز صنعت و معدن با بیان اینکه امروز حوزه صنعت و معدن نیازمند رقابت‌پذیر بودن است، اظهار کرد: برای این کار باید فضای کسب و کار مناسب را در کشور به وجود آورد که بخشی از آن توسط بخش خصوصی و بخش دیگر توسط حاکمیت و دولت تامین می‌شود.

وی افزود: امروز ما شفافیت را از حاکمیت نظام و دولت طلب می‌کنیم چرا که ما نیازمند فضای سالم به دور از رانت‌ها و برخی سفارشات و تاکیدها و خاص دیدن‌ها هستیم که این فضا باید توسط حاکمیت فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد و قاچاق در کشور، گفت: امروز جامعه ما می‌پذیرد که دولت همه توان خود را برای جلوگیری از قاچاق بگذارد و یارانه را در این بخش خرج کند.

جلال‌پور با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی و توانمندسازی اتفاق نیفتاد، گفت: واگذاری‌ها به غیر از بخش خصوصی رفت و ما به این موضوع اعتراض جدی داریم.

وی ادامه داد: باز کردن عرصه بین‌المللی از نیازهای اصلی ما در اقتصاد است و امیدواریم که با تلاش مذاکره‌کنندگان از این گردنه سنگین در تاریخ اقتصاد کشور بگذریم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه از این پس دولت و بخش خصوصی نگاه جدی به صادرات و تکنولوژی‌های نوین را در دستور کار خواهد داشت، گفت: ایجاد ساختار مالی مناسب در بازار صنعتی کشور از سیاست‌هایی است که باید دنبال شود چرا که شرایط در حوزه بانکی با آنچه که خواسته ماست تفاوت زیادی دارد.

جلال‌پور همچنین با تاکید بر تعیین تکلیف بدهی‌های دولت به بخش خصوصی و کاهش فشار تامین اجتماعی به این بخش، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 برابر آنچه به تامین اجتماعی بدهکاریم از دولت طلب داریم و این موضوع باید حل شود تا فشار سازمان تامین اجتماعی به صنایع کاهش یابد.

 

ایسنا

(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها