دوشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۷۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

رئیس سابق سازمان چای باج‌خواهان را معرفی کند

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که رئیس سابق سازمان چای گفته است که باج خواهی باعث تحقیق و تفحص از سازمان چای شده، گفت: ایشان وظیفه دارند باج‌خواهان را معرفی کنند و اگر این کار را نکنند، خودمان پیگیری می‌کنیم.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: در طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای رویکرد مجلس توجه به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل، اشتغال و حفظ سرمایه‌ها در داخل کشور است.

وی افزود: یکی از دلایل طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای، موضوع چای سنواتی است که این چای‌ها بعضا سال‌های سال در انبارها مانده بود و قابلیت مصرف انسانی نداشت و در این رابطه مقرر شده بود، تا برای برگشت درآمدهای دولت با مباشرت سازمان تعاون روستایی چای‌های سنواتی خریداری و برای مصارف غیر انسانی به خارج صادر شود.

نماینده مردم لاهیجان اظهار داشت: متاسفانه سازمان تعاون روستایی و سازمان چای کشور از عهده کار یعنی خروج چای‌های سنواتی از کشور و کنترل و مدیریت خروج از مبدا تا گمرک برنیامدند و این چای‌های به داخل کشور برگشت خورد.

ندیمی تصریح کرد: سازمان چای به علت کم لیاقتی و سازمان تعاون روستایی هم به علت طمع به برگشت مالی خودشان دقت لازم را در فرآیند صادرات چای سنواتی نکردند.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که رئیس سابق سازمان چای گفته است که باج خواهی باعث تحقیق و تفحص از سازمان چای شده، گفت: ایشان وظیفه دارند باج‌خواهان را معرفی کنند و اگر این کار را نکنند، خودمان پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در یک درخواست حقوقی گفته‌ام که رئیس سابق سازمان چای باید باج‌خواهان را معرفی کند، افزود: آقای محرر از باج‌خواهان نام نبرده است و به دلیل اتهامی که ایشان به نمایندگان زده‌اند، ما می‌توانیم از وی شکایت کنیم.

ندیمی با تأکید بر اینکه کار ایشان فساد حقوقی است، تصریح کرد: اتهام ایشان ضرر به مجلس است و قابلیت پیگیری دارد، زیرا هم آبروی مجلس را برده و هم به افرادی که خطایی مرتکب نشده‌اند، اتهام زده است.

نماینده مردم لاهیجان با بیان اینکه باید از رئیس سابق سازمان چای سوال شود که در قیمت‌گذاری چای سنواتی چه مداخله‌ای داشته است، افزود: از نظر من موضوعی که ایشان راجع به باج‌خواهی نمایندگان مطرح کرده‌‌اند اتهام است، زیرا تحقیق و تفحص از سازمان چای توسط یک نفر و آن هم نماینده لنگرود مطرح شده و نه ده‌ها نفر.

وی افزود: بقیه اعضا طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای هم، مشارکتی در اصل نداشته‌اند و بر حسب وظیفه قانونی وارد هیئت تحقیق و تفحص شده‌‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه امثال ما از این گونه اتهامات بری هستیم، تصریح کرد: اگر ایشان واقعا مستنداتی در رابطه با باج‌خواهان در مجلس  دارد، معرفی کند، وگرنه از ایشان به دستگاه قضایی شکایت می‌شود.

براساس این گزارش در پی مطرح شدن تحقیق و تفحص مجلس از سازمان چای علی محرر رئیس سابق این سازمان گفته که تحقیق و تفحص از سازمان چای سیاسی و ناشی از باج‌خواهی اطرافیان برخی نمایندگان مجلس برای واردات چای بوده است، ولی من به کسی باج نداده‌ام و مدارک این امر در اختیار بازرسی قرار گرفته است.

 

فارس

(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۳:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها