دوشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۷۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بازار روزها، عامل شیوع آنفلوآنزای مرغی

رئیس شبکه بهداشت شهرستان آمل بازار روز و دستفروشی طیور را عامل شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی عنوان کرد.

حمزه قاسمی امروز (دوشنبه هشتم تیر ماه) در کارگروه بهداشت شهرستان آمل با اشاره به اینکه دوره گردها و دستفروشان مرغ‌های آلوده را وارد شهرستان کردند، اظهار کرد: برای کنترل این بیماری باید بازارروزها رصد شوند.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی، معدوم کردن طیور روستاها به اقتصاد روستاها صدمه وارد می‌کند، تصریح کرد: باید با کنترل بازارها و دستفروشان در زمینه سلامت و اقتصاد جامعه گام برداشت.

به گزارش ایسنا، قاسمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وضعیت کشتارگاه آمل نامناسب است، اظهار کرد: از این کارخانه جوی خون به رودخانه‌ سرازیر می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط این کارخانه، نگرانی درباره بیماری تب کریمه کنگو را تشدید می‌کند، اظهار کرد: این کشتارگاه در وضعیت هشدار قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت آمل یادآور شد: پایان معضلات این کشتارگاه نیاز به عزم شهرستانی دارد.

قاسمی درباره مصرف شیر خام از سوی مردم نیز اظهار کرد: تغییر مزاج مردم به طرف شیر محلی گرایش یافته است و این امر نیز تشدید شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه این امر وجود دارد که این شیرهای محلی از چه منبعی تامین می‌شود، یادآور شد: اگر یقین کنیم منابعی که شیر خام از آنها تامین و در واحدهای کسبی به فروش می‌رسد آلودگی نداشته باشد مشکلی وجود ندارد اما این واحدهای کسبی باید از مجموعه‌ای مانند دامپزشکی گواهی سلامت بگیرند.

 

 

(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها