دوشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۸۷۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

اردبیل نیازمند آزمایشگاه کنترل کیفی عسل

تا زمانی که عسل اردبیل با استاندارد تولید، بسته بندی و توزیع نشود نمی توان در بازارهای خارجی به جایگاه مطلوبی دست یافت.

 رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل تاکید دارد که برای توسعه بازار فروش عسل، این استان نیازمند آزمایشگاه کنترل کیفی ویژه است.
سید فردین صفوی  تصریح کرد: به دلیل اینکه عسل اردبیل مطابق با استانداردهای جهانی بسته بندی و عرضه نمی شود در حال حاضر رغبت کشورهای اروپایی به عسل این منطقه بسیار اندک است.

وی افزود: این در حالی است که اردبیل از قطب های تولید عسل کشور محسوب شده و سالانه شش هزار تن عسل در این استان تولید شده و وارد بازارهای داخلی و خارجی می شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان ادامه داد: بی توجهی به استانداردها و تکنیک های روز دنیا موجب شده نه تنها بازار فروش عسل به چند کشور همسایه محدود شود، بلکه در نمایشگاه های بین المللی نیز چندان جایگاه مطلوبی نداشته باشد.

صفوی افزود: در حال حاضر غفلت از استانداردها موجب شده است عسل اردبیل در کشور ترکیه به نام برندهای خود این کشور بسته بندی شود و بازار هدف به کشورهای عربی مانند یمن و سوریه و امارات محدود بماند.

به گفته رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان این اتحادیه برای رفع این خلا اقدام به ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفی و آزمایشگاه تشخیص بیماری های زنبور عسل کرده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیارد ریال تجهیزات برای این دو آزمایشگاه نیاز است، اضافه کرد: با دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان صحبت هایی انجام شده و انتظار می رود نتیجه بخش باشد.

صفوی تصریح کرد: اتحادیه به دلیل اینکه نوپا است اعتبارات کافی برای تجهیز آزمایشگاه ها ندارد و خواسته ما حمایت دستگاه های متولی برای شکل گیری این دو آزمایشگاه است.

این تولید کننده عسل معتقد است تا زمانی که عسل اردبیل با استاندارد تولید، بسته بندی و توزیع نشود نمی توان در بازارهای خارجی به جایگاه مطلوبی دست یافت.

 

مهر

(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها