یکشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۸۷۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

اصلاح مدت اعتبار کارت‌های بازرگانی

رییس مجمع عالی واردات اتاق بازرگانی ایران گفت : یکی از نقص‌های صدور کارت‌های بازرگانی مدت زمان اعتبار یک‌ ساله آن است، چرا که این زمان بسیار محدود است و افراد حقیقی که اکثریت دارندگان کارت‌های بازرگانی هستند نیاز اعتبار بیشتری برای کارت‌های بازرگانی‌ خود دارند؛ از این رو این مدت اعتبار این کارت‌ها به اصلاح و تغییر نیاز دارد.

محمد حسین برخوردار  درباره مدت زمان اعتبار کارت‌های بازرگانی برای افراد حقیقی و واحد‌های تولیدی گفت: کارت بازرگانی برای واحد‌های تولیدی با اعتبار پنج ساله صادر می‌شود و برای افراد حقیقی و تجار برای مدت یکسال صادر می‌شود.

وی افزود: مطمئنا یکی از نقص‌های صدور کارت‌های بازرگانی مدت زمان اعتبار یک‌ ساله آن است، چرا که این زمان بسیار محدود است و افراد حقیقی که اکثریت دارندگان کارت‌های بازرگانی هستند نیاز اعتبار بیشتری برای کارت‌های بازرگانی‌ خود دارند؛ از این رو این مدت اعتبار این کارت‌ها به اصلاح و تغییر نیاز دارد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بدهی‌های مالیاتی و برخی سوء استفاده‌ها از کارت‌های بازرگانی ادامه داد: باید سن دارندگان کارت بازرگانی و تجارب گذشته‌شان در عملیات تولیدی، تجاری و صادراتی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مطمئنا برای صدور کارت بازرگانی باید شرایطی در نظر گرفته شود. درست است که در قانون اساسی کشور تجارت انحصار ندارد اما می‌توان معیار‌هایی را تعریف کرد و با توجه به مشکلات مالیاتی و سوء استفاده‌های که پیش از این از کارت‌های بازرگانی صورت گرفته، دستورالعملی برای صدور کارت بازرگانی در نظر گرفت تا از دادن کارت به افراد متخلف جلوگیری شود.

برخوردار اضافه کرد: البته ممکن است در این شرایط در حق عده‌ای اجحاف شود که باید کمیته‌ای برای رسیدگی به حق و حقوق افراد تشکیل شود تا با توجه به سوابق تجاری افراد، حقی تضییع نشود.

رییس مجمع عالی واردات با بیان این اینکه اگر معیار‌ها و شرایط لازم وجود داشته باشد می‌توان صدور کارت‌های بازرگانی را تسریع کرد، گفت: رای تسریع صدور کارت‌های بازرگانی باید از بازوی تشکل‌ها استفاده شود. البته ممکن است در یک رشته چندین تشکل داشته باشیم که در این صورت تشکل‌ها باید تجمیع و به تشکل مادر تبدیل شوند.

به اعتقاد وی وجود تشکل‌ها می‌تواند به شفاف بودن روند صدور کارت‌های بازرگانی کمک کند، هر چند که باید دقت شود حضور تشکل‌ها در این روند به ایجاد رانت منجر نشود.

 

ایسنا

(یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴) ۱۴:۲۹
منوچهر دولتی
۱۳۹۴/۰۴/۱۲ United Arab Emirates
3
0
0

با سلام بنظرم میرسد که ایشان در مورد مدت اعتبار کارت بازرگانی درست فرمودند و یکسال مدت زمان کافی نیست با تشکر


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها