شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۷۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

31 تیر آخرین مهلت ثبت نام مودیان در سامانه الکترونیکی/ تاخیر در ارائه فهرست معاملات، مشمول جرائم سنگین

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان برای انجام امور مالیاتی خود از تسلیم اظهارنامه تا پرداخت الکترونیکی فقط تا پایان تیر فرصت دارند در پایگاه الکترونیکی این سازمان ثبت نام کنند.

حسین وکیلی در گفت و گویی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده الکترونیکی نخستین گام برای انجام الکترونیکی امور مالیاتی مودیان است، افزود: اگر مودیان در پایگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی ثبت نام و شماره منحصربفرد دریافت نکنند؛ امکان ارائه اظهارنامه نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی از طریق پایگاه www.tax.gov.ir طبق قانون 31 تیر و غیرقابل تمدید است و مودیان تا قبل این تاریخ فرصت دارند در سامانه ثبت نام و شماره منحصر بفرد خود را دریافت کنند.



** تاخیر در ارائه صورتحساب معاملات مشمول جرائم سنگین

معاون سازمان امور مالیاتی کشور درباره صورتحساب معاملات موضوع ماده 169 مکرر نیز گفت: مودیان باید فهرست معاملات خود را هر سه ماه به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند و مهلت ارسال هم یک ماه بعد از پایان هر سه ماه است و به عنوان مثال مهلت ارسال صورتحساب معاملات فصل بهار؛ پایان تیر است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت ارائه فهرست معاملات بر مبنای اطلاعات دقیق و در جهت عدالت مالیاتی و مشارکت مردم در تامین مالیات ، گفت: تاخیر در ارائه فهرست معاملات، مشمول جرائم سنگین است و قابل بخشودگی هم نیست.

وکیلی با اشاره به نرخ موثر 2 تا 3 درصدی مالیات، افزود: اگر مودیان صورتحساب معاملات را در زمان مقرر به سازمان امور مالیاتی ارسال نکنند 10 درصد رقم صورتحساب جریمه خواهند شد که بخشودگی هم ندارد و این جریمه سنگینی محسوب می شود.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور به مودیان توصیه کرد: تکالیف مالیاتی خود را به موقع انجام دهند تا جریمه نشوند.



** فروشگاههای اینترنتی مصداق فرار مالیاتی نیست

معاون سازمان امور مالیاتی کشور درباره وضع مالیاتی فروشگاههای اینترنتی که روز به روز هم در حال گسترش هستند، گفت: فروش اینترنتی نوعی روش فروش یا تبلیغ کالاست.

وکیلی با بیان اینکه در فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی امکان تبلیغ کالا، سفارش و پرداخت فراهم می شود، افزود: همه مراحل در فروشگاه های اینترنتی برای سازمان امور مالیاتی قابل رصد است.

وی گفت: کالایی که به روش اینترنتی به فروش می رسد از طریق تولید داخل یا واردات تامین شده و آمارهای آن موجود است و فقط فضای مجازی بستر معامله را آسان تر کرده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر مزیت های خرید و فروش اینترنتی کالا، این روش برای مدیریت شهری نیز مفید است و مردم را تشویق می کنیم در صورت وصول اطمینان با این روش خرید انجام هند.

 

ایرنا

(شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها