چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۶۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

توزیع یخ فله‎ای با پوشش مخصوص در لرستان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‎آباد گفت: توزیع هرگونه یخ فله‎ای با پوشش مخصوص انجام می‎شود.

با توجه به این‌که یخ، آب منجمد شده است می‎تواند منبع انواع آلودگی‏‎ها باشد. در واقع هرگونه آلودگی میکروبی و غیرمیکروبی که از راه آب قابل انتقال باشد به‏‎راحتی از طریق یخ منتقل می‌شود.

برهمین اساس تلاش‏‎های مرکز بهداشت شهرستان خرم‎آباد به بار نشست تا توزیع هرگونه یخ کارخانه‎ای که به‌صورت فله به عموم عرضه می‎شود از اول تیرماه با پوشش مخصوص صورت پذیرد. هم‌چنین هرگونه توزیع غیر از این تخلف قلمداد شده و از فعالیت کارخانه تولیدی متخلف ممانعت به‎‏عمل می‌آید.

در همین راستا و از یکم تیرماه سه کارخانه تولیدی یخ در شهرستان خرم‎آباد عرضه یخ را با قالب‎های پوشش‎دار مخصوص آغاز کردند. عرضه یخ پوشش‎دار از هرگونه تماس دست یا اشیا با آن و یا گرد و غبار معلق در هوا ممانعت کرده و از ایجاد آلودگی‎های ثانویه جلوگیری می‎کند.

دکتر سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‎آباد در این‎باره گفت: این اقدام نقش بسیار مثبتی در کاهش بیماری‎ها به‎ویژه بیماری‎های روده‎ای منتقله از راه آب و یا یخ در سطح خرم‎آباد خواهد داشت.

«جواد عموزاده» اظهار امیدواری کرد این اقدام در سطح استان نهادینه شود و دیگر شاهد عرضه یخ فله‎ای بدون پوشش بهداشتی نباشیم.

وی اظهار کرد: هدف ما ایجاد فضای سالم و عاری از بیماری برای مردم است و در این راه از هرگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

«محمد بهاروند»، مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت خرم‎آباد نیز در خصوص روند اجرایی شدن این برنامه، گفت: ما از سال‎گذشته به‎صورت جدی این موضوع را پیگیری کرده و از هر سه کارخانه تولید یخ شهر خرم‎آباد خواستیم که یخ را در پوشش مخصوص عرضه کنند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در این میان کارخانجات تولیدی یخ همکاری خوبی با مرکز بهداشت داشتند، افزود: از یکم تیرماه عرضه یخ در سطح شهر خرم‎آباد به‎صورت بسته‎بندی آغاز شده است و من‌بعد به این صورت خواهد بود.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها