چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۶۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

خطر رنگ های مصنوعی غیرمجاز در مواد غذایی جدی است

رنگهای مصنوعی باعث ایجاد مشکلات رفتاری در کودکان مثل تغییر خلق و خوی، پیش فعالی و واکنش های آلرژیک می شود و عارضه هایی نظیر آسم، کهیر، تضعیف سیستم ایمنی اختلال در خواب و غیره می شود.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی،   حسن براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی با اعلام این خبر، گفت: در میان افزودنی های مواد غذایی رنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه در صنعت غذا از انواع رنگ های خوراکی مصنوعی به میزان زیادی در تهیه انواع شکلات، بستنی، و انواع شیرینی جات استفاده می شود، که به دلیل جذابیت بازار پسندی و ترغیب مشتری به خرید و همچنین جبران رنگ ازدست رفته در زمان نگهداری یا فرآیند غذا ازدیر باز مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی بوده است .
وی افزود: تحقیقات نشان داده رنگهای مصنوعی باعث ایجاد مشکلات رفتاری در کودکان مثل تغییر خلق و خوی، پیش فعالی و واکنش های آلرژیک می شود و عوارضی نظیر آسم، کهیر، تضعیف سیستم ایمنی اختلال در خواب و غیره می شود.

براتی زاده در پایان بیان کرد: به جای استفاده از رنگ مصنوعی از رنگهای طبیعی مثل آب اسفناج و جعفری، چقندر قند و لبو، زعفران، کاکائو یا رنگ میوه هایی چون آلبالو، توت فرنگی و غیره برای شیرینی یا نوشیدنی های خود استفاده کنید.

 

 

(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۰۳
انجمن افزودیها
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ Iran
0
0
0

ظاهرا مورد نظر آقای دکتر براتی زاده رنگهای غیر مجاز صنعتی است که گاها بدلیل بی اطلاعی توسط برخی از افراد ناآگاه بجای رنگهای مجاز سنتتیک خوراکی مصرف می شوند.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها