سه شنبه / ۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۰
سرویس : سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی
کد خبر : ۵۸۶۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی

نقش سبزی و میوه های تازه در سلامت

سبزی و میوه های تازه از فواید زیادی برخورارند، همچنین این فراورده های غذایی از گروه های اصلی در هرم غذایی است که می بایست هر روز به مقدار لازم در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.

 به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو خراسان شمالی، حسن براتی زاده مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی با بیان این مطلب گفت: سبزی و میوه های تازه از فواید زیادی برخوردارند، همچنین میوه و سبزی از گروه های اصلی در هرم غذایی است که باید هر روز به مقدار لازم در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود که این میوه ها شامل انواع میوه، آبمیوه های طبیعی، کمپوت، میوه های خشک (خشکبار) می باشد.
وی افزود: این گروه دارای مواد مغذی مهم از جمله ویتامین آ، ویتامین ث، فیبر و مواد معدنی است.
براتی اظهار کرد: سبزیجات نیز شامل سبزی های برگ دار، هویج، نخود سبز، انواع کدو، قارچ، خیار، گوجه فرنگی و کرفس که دارای انواع ویتامین های آ، ویتامین ث و اسید فولیک، مواد معدنی همچون پتاسیم، منیزیم و مقدار قابل توجهی فیبر و آنتی اکسیدان است.
وی در ادامه افزود: مصرف روزانه میوه و سبزیجات باعث پیشگیری از بروز سرطان، خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی می باشد که مصرف آنها نقش مهمی را در پیشگیری از این بیماری ها ایفا می کند.
 براتی زاده در پایان بیان کرد: میوه و سبزی ها هنگام رشد در مزرعه ممکن است با حیوانات، موادخطرناک موجود در آب و خاک و بهداشت نامناسب کارگران و کشاورزان آلوده شود. از این رو توصیه می شود نکته های بهداشتی هنگام شستشو و نگهداری این مواد حتماً رعایت شود و برای از بین بردن میکروب های موجود در آن باید در مایع ضدعفونی کننده به مدت 5 دقیقه در آن نگهداری شود.
 
(سه شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها