چهارشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۸
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۵۸۴۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
بازدید ازبزرگترین کارخانه طعم و عطر خوارکی ایران:

شناسایی طعم های اصیل ایرانی و رونمایی از 3 پروژه جدید در طعم و عطر ماگنولیا

به گزارش فودنا، شرکت طعم و عطر ماگنولیان با دارابودن بیش از 120پروژه تحقیقاتی و پژوهشی، شناسایی و طبقه بندی طعم های اصیل ایرانی افتخار ثبت بین المللی طعم های ایرانی را در سازمان یونسکو دارد و همچنین با ثبت بیش از 35 اختراع و 15 اختراع در حال ثبت ، تلاش دارد به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان موفق ایرانی در سطح بین المللی مطرح گردد.

دکتر محسن برکتین مدیر عامل شرکت دانش بنیان طعم و عطر ماگنولیا در بازدید هیت مدیر انجمن صنایع غذای ایران از بزرگترین کارخانه طعم و عطر خوارکی ایران و در جمع میهمانان خود بیان داشتند که کارکردن در ایران را افتخار خود و مجموعه خود دانسته و نامبرده اعتقاد داشت که  ایران  ظرفیت بالایی برای اجرای  طرح ها و پروژهای علمی و پژوهشی را دارا می باشد. که این پروژه ها براحتی در بخش های مختلف صنعت خوراک ایران قابل تجاری سازی می باشد و  در هیچ کجای دنیا چنین ظرفیت عظیمی وجود ندارد.

 

یکی از افتخارات این مجموعه دارا بودن بیش از 120پروژه تحقیقاتی و پژوهشی، شناسایی و طبقه بندی  طعم های اصیل ایرانی، ثبت بین المللی طعم های ایرانی در سازمان یونسکو می باشد.  این شرکت همچنین با دارابودن بیش از 35 ثبت اختراع و 15 اختراع در حال ثبت ، تلاش دارد به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان موفق ایرانی در سطح بین المللی مطرح گردد.

 

به گزارش فودنا، دکتر برکتین و پرسنل  کارخانجات ماگنولیا که در هفته اخر خرداداماه سال جاری میزبان اعضای انجمن صنایع غذایی ایران، پیشکسوتان صنعت غذا ، واساتید تغذیه در محل کارخانه خود بودند  و در جمع این میهمانان با اعلام رضایتمندی از کارکردن در ایران اظهار داشتند یکی از افتخارات این مجموعه دارا بودن بیش از 120پروژه تحقیقاتی و پژوهشی، شناسایی و طبقه بندی  طعم های اصیل ایرانی، ثبت بین المللی طعم های ایرانی در سازمان یونسکو می باشد.  این شرکت همچنین با دارابودن بیش از 35 ثبت اختراع و 15 اختراع در حال ثبت ، تلاش دارد به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان موفق ایرانی در سطح بین المللی مطرح گردد.

آقای مهندس امین برکتین مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت نیز با بیان این مطلب که این محصولات شامل: طعم ها مایع خوارکی ، طعم های پودری، رنگ های طبیعی خوارکی ، مواد اروماتیک سنتزشده ، مواد اروماتیک طبیعی ، ترکیبات دارویی و ترکیبات دارویی طبیعی می باشد .

طعم های تولیدی این شرکت بیشتر  در صنایع لبنی، گوشتی، شیرینی و شکلات، صنایع چای و نوشیدنی, صنایع سس و کنسرو , صنایع چای، صنایع دخانیات، دارویی، آرایشی بهداشتی قابل استفاده می باشد.

 مگنولیا

شناسایی طعم های اصیل ایرانی در ماگنولیا

نکته قابل توجهی که در این شرکت تحقیق شده و در اختیار مردم قرار گرفته است شناسایی و طبقه بندی طعم های ایرانی بوده که بر اساس منطقه جغرافیایی در ایران طبقه بندی گردیده است  که شامل : مناطق شمالی کشور (مزه های گیلکی ) ، مناطق شمال شرقی کشور (مزه های مازندرانی ) ، مناطق شمال غربی کشور(مزه های آذری)، مناطق غرب کشور (مزه های کردی)، مزه های مناطق شرق کشور (مزه های بلوچی),  مزه های مناطق جنوبی کشور (مزه های اهوازی ) و مزه های مناطق مرکزی کشور (مزه های عشایری , محلی و بختیاری) می باشد.

 

رونمایی از 3 پروژه جدید

علاوه بر این آقای امین برکتین مدیر تحقیق و توسعه شرکتماگنولیا 3 پروژه جدید این شرکت مبنی بر طراحی غذاهای مخصوص نیروهای نظامی و نیروهای امداد با طعم و عطر مطلوب با ماندگاری بالای 5 سال, تولید طعم های پودری  اینکپسوله شده به روش اکسترودر و خط تولید دود طبیعی را در این بازدید رونمائی کردند.

شرکت دانش بنیان طعم و عطر ماگنولیا با داشتن کارخانه جات و آزمایشگاههای مجهز خود توانسته است به عنوان بزرگترین  تولید کننده طعم های خوارکی  و رنگ های طبیعی در ایران قرارگیرد.

 این شرکت از سال 1383  با هدف طراحی ، فرمولاسیون ، تولید انبوه طعم و اسانس خوارکی در شهرصنعتی کاوه(شهر ساوه ) تاسیس شده و در سال 1385 با راهنمائی و همکاری وزارت بهداشت  راه اندزی گردد.این شرکت  توانسته است ظرف مدت  یک دهه به عنوان بزرگترین وبهترین تولید کننده عطر و طعم و اسانس خوارکی و رنگ های طبیعی در ایران  مطرح وهمچنین توانسته است طعم های ایرانی را به ثبت جهانی برساند.

در این بازدید یک روزه از شرکت دانش بنیان طعم و عطرماگنولیا , اعضای هیت مدیر و سایر مهمانان بعد از اشنا شدن با تمام بخش های کارخانه برای صرف نهار البته با طعم و اسانس ماگنولیا به هتل شهر دعوت شدند.

 در پایان بازدید ریاست انجمن صنایع غذائی ایران و همچنین دکتر حسینی ابراز امیدواری کردند که بزودی شاهد موفقیت بین المللی این شرکت بوده و  واحد های صنایع غذائی ایران بتوانند از محصولات باکیفیت و خلاقانه این شرکت که با قیمت مناسب و سرویس دهی بی نظیر ارائه می گردد استفاده نمایند.

درپایان جناب دکتر واعظ زاده با بیان  ماندگاری نیروهای متخصص در ایران ابراز امیدواری کردند این مجموعه ها بتواندنیروها نخبه و متخصص را در ایران نگاه دارد.

 www.magnolia-flavor.com

پگاه ملایی (سرویس اقتصادی)

شبکه خبری صنایع غذایی ایران

 

(چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها