سه شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۴
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۸۲۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری جشنواره توت‌فرنگی در فولادمحله

سرپرست اداره‌ی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر از برگزاری جشواره توت‌فرنگی در فولاد محله خبر داد.

«همایون جورابلو» اظهار کرد: این جشنواره ساعت 9 صبح روز جمعه بیست و دوم خردادماه، در محل امامزاده تاج الدین فولادمحله برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانمندی‌های روستای هدف گردشگری فولادمحله در زمینه‌ی محصولات باغی، دامی، صنایع‌دستی و آثار تاریخی دانست و گفت: قدمت روستای فولادمحله به 7000 سال قبل از میلاد بر می‌گردد.

سرپرست اداره‌ی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین تولیدات باغی این روستا، توت‌فرنگی است، افزود: در حدود شش هکتار از اراضی فولادمحله توت‌فرنگی کشت می‌شود.

جورابلو با اشاره به این‌که باردهی توت‌فرنگی در فولادمحله از نیمه‌ی خردادماه آغاز شده و پس از یک وقفه کوتاه مدت تا نخستین سرمای پائیز ادامه دارد، گفت: میزان محصول‌دهی توت فرنگی در این روستا با توجه به آب‌ و هوای خوب منطقه بسیار بالا است.

وی ویژگی توت‌فرنگی فولادمحله را ارگانیک بودن آن دانست و گفت: برای تولید این محصول از هیچ‌گونه موادشیمیایی استفاده نمی‌شود و کاملاً ارگانیزه است.

سرپرست اداره‌ی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر با بیان این‌که توت‌فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین C در خون سازی بدن موثر است، افزود: توت‌فرنگی به علت داشتن کلسیم و فسفر در رشد و نبوغ کودکان و نوجوانان، استحکام دندان و ترمیم شکستگی استخوان‌ها بسیار موثر است.

براساس این گزارش، روستای هدف گردشگری فولادمحله یکی از روستاهای شمالی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر است که زبان و لهجه مردم آن مازنی است.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴) ۱۰:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها