دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۸۲۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تشخیص تقلبات در فرآورده‌های گوشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

متخصص بهداشت مواد غذایی ارومیه تاکید کرد: تشخیص تقلبات در فرآورده‌های گوشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایفدونا - Ifdona ،به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه، دکتر افشین جوادی متخصص بهداشت مواد غذایی و مدرس این دوره آموزشی با بیان این مطلب گفت: با افزایش روز افزون جمعیت تهیه غذای کافی یکی از مسائل مهم به شمار می‌رود علاوه بر مشکلات کمبود مواد غذایی معضلاتی همچون تقلبات در مواد غذایی، فساد مواد غذایی، عدم رعایت اصول بهداشتی در تهیه، تبدیل، نگهداری، توزیع و مصرف این مواد باعث ایجاد مشکلاتی شده است.
جوادی، زیان آور بودن مواد افزوده شده به مواد غذایی، کم ارزش بودن ماده غذایی خریداری شده به لحاظ صرفه اقتصادی و کاهش اعتماد مصرف کننده به فرآیند تولید و نیز اشاعه تقلب در جامعه را از جمله دلایل بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی مبارزه با تقلبات در جامعه عنوان کرد.
وی در ادامه به اهمیت گوشت از دیدگاه تغذیه‌ای اشاره کرد و گفت: این ماده غذایی به دلیل دارا بودن پروتئین، چربی، ویتامین، مواد معدنی و هیدرات‌های کربن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
گفتنی است: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی و عملی کارشناسان و به منظور بهره گیری از اطلاعات به روز در زمینه تقلبات در فرآورده‌های گوشتی و با حضور 17 نفر از کارشناسان آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی استان در سالن شورای این معاونت برگزار شد.
(دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها