سه شنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۱۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سرانه مصرف آبزیان در مازندران ۱۳ کیلوگرم است

مدیرکل شیلات مازندران سرانه مصرف آبزیان را در جهان حدود ۱۹.۳ کیلو گرم، کشور ۹.۸ کیلو گرم و در استان ۱۳.۱۳ کیلوگرم اعلام کرد.

حسن حبیب نژاد پیش از ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی و شیلات استان در استانداری، با اشاره به اینکه در دریای خزر ۱۱۴ گونه وجود دارد گفت: از این تعداد تنها ۲۰ گونه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حبیب نژاد با اشاره به اینکه صید کیلکا در دو بندر بابلسر و امیرآباد بهشهر صورت می گیرد، اظهار داشت: میزان صید ماهی کیلکا سالانه در گیلان و مازندران در سال گذشته حدود ۲۴ هزار تن بوده است.

وی میزان صادرات کیلکا را از استان حدود ۵۵۷ تن به ارزش ۴۴۶ هزار دلار عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۹۰ درصد تبدیل به پودر ماهی و مابقی برای مصارف خانگی استفاده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه هدف تنظیم بازار بمنظور ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از کاهش نوسانات قیمت است، گفت: با توجه به اینکه در ماههای پر مصرف سال همچون ماه مبارک رمضان حجم تقاضا افزایش می یابد تنظیم بازار از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

برگزاری طرح ضیافت در مازندران

دلاور حیدرپور، هدف از اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان را تثبیت قیمت ها در دامنه مناسب قیمتی و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تصمیمات دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار کشور مسئولیت اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان به ستاد تنظیم بازار استان ها واگذار شده تا متناسب با ظرفیت ها، نیازها و توانمندی های خود اقدامات صورت گیرد.

وی برنامه های قابل اجرا در طرح ضیافت را برگزاری نمایشگاههای طرح ضیافت، فروش های فوق العاده، تامین و توزیع کالاهای اساسی و طرح تشدید بازرسی و نظارت اعلام کرد و افزود: اجرای طرح تشدید با همکاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تولید کنندگان، شورای اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: باید بازار را از دیدگاه روانی برای عدم تشدید قیمت ها کنترل شود.

حیدرپور با بیان اینکه بخشی از نیاز برنج کشور از خارج وارد می شود که این امر اجتناب ناپذیر است، اذعان داشت: خوشبختانه در مازندران توزیع برنج وجود ندارد اما برای استان های دیگر کشور این امر بدلیل نیاز باید صورت گیرد.

 

مهر

(سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها