سه شنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۵
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۸۱۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

واردات برنج کماکان ممنوع است

معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی گفت: طبق بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، واردات برنج کماکان ممنوع است.

عباس کشاورز درخصوص انتشار اخباری مبنی بر واردات برنج پس از ماه مبارک رمضان، افزود: با توجه به ذخیره سازی کافی برنج و نیازسنجی های انجام شده، ممنوعیت واردات این کالا همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: براساس تصمیم گیری های انجام شده در ستاد تنظیم بازار، واردات برنج خارجی از اسفندماه سال گذشته ممنوع شد.

معاون امورز راعی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: البته مقادیر بسیار محدودی برنج خارجی قبلا ثبت سفارش شده بود که وارد شده است.

کشاورز گفت: ثبت سفارش واردات این برنج ها پیش از تصویب و ابلاغ ممنوعیت واردات در اسفندماه سال گذشته بوده و از اسفندماه تاکنون هیچ سفارشی برای واردات برنج پذیرفته نشده است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج به قوت خود باقی است، افزود: قرار نیست تغییری در این دستورالعمل ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، به دلیل واردات بی رویه برنج در سال 92، وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تنظیم بازار اواخر سال گذشته واردات برنج همزمان با فصل برداشت را ممنوع اعلام کرد.

طبق آمارها، هم اکنون مصرف برنج کشور سالانه 3 میلیون تن است که بیش از 2 میلیون تن آن از تولید داخل و حدود یک میلیون و 100 هزار تن از خارج تامین می شود.

در سال 92، بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن برنج به کشور وارد شد که این میزان به اندازه کل نیاز بازار بوده که همین امر موجب انبار برنج داخلی و رکود بازار برنج شد.

این درحالیست که وزارت جهادکشاورزی سال گذشته برای حمایت از شالیکاران و متعادل سازی قیمت ها در بازار، خرید توافقی حمایتی برنج از تولیدکنندگان اقدام کرد.

 

ایرنا

(سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها