سه شنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۱۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات 400 تن انواع آبزیان به عراق و آذربایجان

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از شروع عملیات اجرایی مجتمع سردابی آغ چای در استان خبر داد.

محمد شیرولیلو  اظهار کرد: مطالعات مربوط به مجتمع بزرگ سردابی آغ چای از سال 92 و با اعتبارات استانی آغاز شده است. با اتمام مطالعات و طراحی این مجتمع، عملیات اجرایی آن از سال 93 اجرا شده و پیش بینی می شود در سال جاری به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت فاز یک این مجتمع 400 تنی با اشتغال زایی 50 نفر مستقیم و 50 نفر غیرمستقیم قابلیت افزایش به یک هزار تن را دارد، افزود: از این رو پیش بینی شده یک میلیون ریال در بخش تملک دارایی‌های سرمایه ای و 30 میلیون ریال در بخش خصوصی سرمایه گذاری شود.

شیرولیلو از تولید موفقیت‌آمیز 16 هزار و527 تن انواع آبزیان در سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: در این زمینه 543 مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان و منبع آبی فعال بوده است و 2036 نفر در این مراکز به امر آبزی پروری اشتغال داشتند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به صادرات 400 تن انواع آبزیان سردابی و گرمابی و یک میلیون قطعه ماهیان زینتی به کشورهای عراق و آذربایجان اشاره کرد و گفت: آبزیان تولیدی در استان از تنوع ویژه ای برخورداربوده که شامل چهار گونه ماهیان گرمابی، ماهی قزل آلا و بیش از 10 گونه بومی از جمله ماهی سوف و ماش است.

شیرولیلو تصریح کرد: هم چنین مطالعات مربوط به شناسایی مناطق مستعد آبزی پروری در 7 شهرستان چایپاره، پلدشت، سردشت، سلماس، تکاب، ارومیه و شاهین دژ به اتمام رسیده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به استحصال و صادرات 52 تن شاه میگو از سد ارس به کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این صادرات به وسیله 5 شرکت بهره‌بردار انجام شده و شاه میگوهای صید شده بعد از عمل آوری و بسته بندی به صورت زنده به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و ارمنستان صادر شده است.

وی ادامه داد: شاه میگو از آبزیان ارزشمند استان بوده و ارزآوری و اشتغال زایی قابل توجهی داشته است و می توان گفت در سال گذشته در این زمینه برای 70 نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴) ۰۸:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها