دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۱۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۷ درصد مرغ تولیدی مازندران به سایر استانها صادر می شود

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیاز کشور به استان در زمینه تولید مرغ یک رقم قابل توجهی است، تصریح کرد: هفت درصد از تولیدات مرغ این استان به سایر استان ها صادر می شود.

ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر دوشنبه در جلسه تنظیم بازار در سالن شماره یک استانداری مازندران با اشاره به مصرف ماهی در بین مردم، اظهار داشت: باید برای استفاده و مصرف ماهی بر سر سفره های غذای آحاد جامعه تلاش شود.

وی تولید کنسرو مرغ را از دیگر برنامه های حمایت از صنعت مرغ استان و تنظیم بازار را عنوان و تاکید کرد: انجام شرایط کنسرو مرغ در استان مازندران بازار پسند است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تنظیم بازار یک بحث کلی است و باید جدی گرفته شود، افزود: تنظیم بازار همیشه باید نظارت و کنترل شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید گزارش هفتگی از وضعیت بازار را به استانداری ارائه دهد.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه موضوع بازار برای استان یک صنعت حیاتی است، اذعان داشت: ۱۱ درصد از تولید مرغ کل کشور از مازندران تامین می شود که با توجه به زیرساخت های تولید می توان این میزان را به ۲۰ درصد رساند.

وی با بیان اینکه برای توسعه صنعت طیور و مرغ حمایت و مشوق های لازم در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: کشورهای CIS و روسیه نیاز به تولیدات مرغ مازندران دارد و باید در حوزه صادرات مرغ برنامه ریزی صورت گیرد و هر حرکتی که موجب خدشه به تولید استان شود باید با آن مقابله کرد.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه باید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در واحدهای جدید و مدرن توجیه کنیم، گفت: باید استفاده از سبد کالا برای مصرف مستقیم مردم در استان های شمالی مورد توجه قرار گیرد.

محمد محمد پور عمران در خصوص بررسی قیمت ها، اظهارداشت: بررسی قیمت ها نشان می دهد که در برخی اقلام تغییر قیمت وجود و در برخی این تغییر قیمت صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: در قیمت مرغ ۲۰ درصد کاهش و در قیمت تخم مرغ ۲۵ درصد افزایش قیمت در مازندران در سال جاری داشته ایم که از قیمت نرم کشوری ۱۵ درصد بیشتر است.

 

مهر

(دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها